Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox 1.5.0.2 släppt!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 07:52

Nytt i Firefox 1.5.0.2:
* Universal Binary support for Mac OS X which provides native support for Macintosh with Intel Core processors. Firefox supports the enhancements to performance introduced by the new MacIntel chipsets.
* Improvements to product stability.
* Several security fixes.

Finns att ladda ned genom Firefox egna uppdateringsfunktion eller på mozilla.com

Någon som har testat och kan rapportera prestandan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 13:03

Uppgraderade precis, första intrycket är att det går snabbare att växla emellan flikar när man har en del flikar öppna. Annars är allt som förut, bra med andra ord. Kan man väl tilläga att jag har en PPC G4 och Mac OS X 10.4.6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-14 13:15

Skulle gärna se att den är lika snabb i gränssnittet som Camino på Intel. Den är blixtsnabb.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 13:36

Rusar CPUn fortfarande när du håller ned vänster musknapp?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-14 15:30
Ursprungligen av svampmoln:

Rusar CPUn fortfarande när du håller ned vänster musknapp?

Samma gäller med Intel.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 13:40

Det kan jag, efter en uppdatering, bekräfta att den gör (PPC)

  • Oregistrerad
  • 2006-04-15 00:36

Håller med om att flikandet fungerar snabbare. Firefox känns lite allmänt snabbare faktiskt. Gott gott

Ursprungligen av acke:

Nytt i Firefox 1.5.0.2:
* Universal Binary support for Mac OS X which provides native support for Macintosh with Intel Core processors. Firefox supports the enhancements to performance introduced by the new MacIntel chipsets.
* Improvements to product stability.
* Several security fixes.

Finns att ladda ned genom Firefox egna uppdateringsfunktion eller på mozilla.com

Någon som vet huruvida en uppdatering komer att förstöra för Telia's e-legitimation?
Var ju ett elände att få igång och vill inte göra om den processen i onödan...:eek:

/gusten68

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-15 10:57
Ursprungligen av Gusten68:

Någon som vet huruvida en uppdatering komer att förstöra för Telia's e-legitimation?
Var ju ett elände att få igång och vill inte göra om den processen i onödan...:eek:

/gusten68

Ingen aning om hur e-legitimation fungerar men borde du inte kunna behålla den gamla och ladda ned en kopia och testa?

Ursprungligen av acke:

Ingen aning om hur e-legitimation fungerar men borde du inte kunna behålla den gamla och ladda ned en kopia och testa?

EEh... dum fråga från en mac-novis... men om jag tar ner firefox skriver den inte över den gamla?
eller kan man köra den nya från annat håll och installera en e-leg i den nya kopian av firefox så att säga..???

förvirringen börjar närma sig ett tillstånd av total....

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-15 10:40

Min Firefox fryser ibland när man surfat en stund, den går att avsluta utan tvångsavslutning. Detta fenomen har inte gett sig efter den senaste uppdateringen.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-04-15 14:53

Ditt BankID ligger i hemmappen så du skall inte instalera något nytt.

Ursprungligen av onnyt:

Ditt BankID ligger i hemmappen så du skall inte instalera något nytt.

ok trodde den låg i någon av firefox mappar och således skulle upphöra fungera..men jag kan alltså stuva in en ny firefox på någon annan plats i datorn än "program" för att provköra därifrån och utan att riskera att min e-leg försvinner?

varför köra firefox när det finns Camino?
Jag tycker Camino är guld.

Ursprungligen av art vandelay:

varför köra firefox när det finns Camino?
Jag tycker Camino är guld.

Tyvärr så kräver SEB/Telia firefox för att deras e-leg ska funka, och som småbarnsförälder är det guld värt att kunna fixa alla ärenden på f-kassan via datorn, annars håller jag med Camino är mycket snabb och trevlig! föredrar den framför firefox, men nummer 1 för mig är safari, men en fungerande firefox med fungerande e-leg är ett måste för mig.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-19 08:17
Ursprungligen av Gusten68:

Tyvärr så kräver SEB/Telia firefox för att deras e-leg ska funka, och som småbarnsförälder är det guld värt att kunna fixa alla ärenden på f-kassan via datorn, annars håller jag med Camino är mycket snabb och trevlig! föredrar den framför firefox, men nummer 1 för mig är safari, men en fungerande firefox med fungerande e-leg är ett måste för mig.

Själv har jag absolut inga problem med E-leg och Camino på f-kassan!??

Ursprungligen av Jayzee:

Själv har jag absolut inga problem med E-leg och Camino på f-kassan!??

Har man SEB's e-leg som installeras via Telia så är firefox ett absolut krav som det verkar...:mad:
hade hellre kunnat köra safari.. men men får väl vara glad att de äntligen har fixat till det så det funkar på mac överhuvudtaget, det sög ganska rejält att ha kvar en pc endast för e-leg.

har provat med nyaste Firefox... och det funkar fortfarande

edit: det var ju firefox jag provt inget annat..

Senast redigerat 2006-04-25 11:23
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-04-15 20:36

Firefox och Camino är båda två helt underbara webbläsare, ingen snack om saken. Jag håller mig dock kvar vid Safari och använder endast Firefox de tillfällen jag helt enkelt måste.

Jag är fast vid Safari helt enkelt, stilren och underbar!

Ursprungligen av doGG:

Firefox och Camino är båda två helt underbara webbläsare, ingen snack om saken. Jag håller mig dock kvar vid Safari och använder endast Firefox de tillfällen jag helt enkelt måste.

Jag är fast vid Safari helt enkelt, stilren och underbar!

När måste du använda firefox?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-20 14:59
Ursprungligen av xrayed:

När måste du använda firefox?

www.fsb.se osv banker har fortfarande problem med safari. likaväl spray har problem med det

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-16 11:47

Där fanns inget val i fråga om jag vill uppdatera, det körde igång automatiskt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-04-16 18:23

Jag behöver Firefox för ett script som heter reload every. Det gör att sidan uppdateras automatiskt efter en stund. Annars skulle jag lätt ha kört Camino eller Safari. Men jag gillar Firefox starkt också.

1
Bevaka tråden