Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mörk fläck på skärmen PB 15"

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 11:12

Tjena.

Har inhandlat mig en PB 15" 1.67:a.

Gillar den skarp, förutom en sak, det är en liten yta om ca 1x1cm som är mörkare än resterande av skärmen. Den sitter ganska högt upp och syns inte så noga om man inte har ett ljust underlag. Det är inte världens grej och jag kan leva med det, men det vore skönt att få det åtgärdat.

Min fråga är om det är värt att dra igång Apples service maskin för detta och om dem kommer bry sig? Någon som varit med om likanande problem? Kan det vara en "dålig" skärm som kommer ge med sig mer med tiden?

Mvh Alex

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 13:05

Ring och fråga...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-14 13:31

Jo, men jag har inte telefonassistans då jag köpte den begagnad. Dumt att inte skriva det. Vad jag vet så finns det inga andra nummer man kan ringa och prata med tekniker?

Syns fläcken om skärmen är släckt och du tittar från sidan?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-15 08:47

Nej det gör den inte.

oavset vad felet är så låter det ju som skärmen är trasig ... eller hur ? ... så du hjälper det ju inte så mkt att vetta om "felet" beror på trasiga pixlar eller andra trasiga komponenter ... faktum kvarstår ju .. skärmen är trasig och måste väll lagas ... så då är det ju reparation som gäller .. och eftersom du köpt den begagnat så antar jag att du inte har någon garanti på den .... vilket kan bli ganska dyrt att lämna in på reparation ... vilket kanske resulterar i att det "nästan" blir billigare att köpa en ny ...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-04-21 08:23

Jag fick en mörk fläck i mitten av min skärm när min granne satte sig på den.

Först såg jag den knapt, men ju längre tiden gick ju mer irriterade jag mig på den och såg den hela tiden..

Det gick på drulleförsälringen och blev endast en självrisk på 1500:-

Det var verkligen värt de pengarna.

Jag fick min skärm utbytt efter att ha påpketa något liknande på min tolvtummare..

/Andreas

Ps om du får skärmen utbytt se till att teknikerna går fram varsamt, på min PB fick jag några rejäla repmärken efter skärmbytet.. Ds

1
Bevaka tråden