Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Reason 2.0 släppt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Reason 2.0 från Propellerheads Software skeppas nu.

Lite nyheter i programmet:
Malström Graintable Synthesizer
NN-XT Advanced Sampler
The Orkester Sound Library
Detachable Sequencer
Full 32-bit sample support
LFO Sync To Tempo
Scroll through the rack
och stöd för Mac OS X!

Mer info på deras webbplats
www.propellerheads.se

Skulle tro att en och annan musiker har väntat på denna dag.

[ 19 Juni 2002, 07:45: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Det kan man lugnt säga! Om man får tro Propellerheads har de dessutom fått ut sjukt bra prestanda tack vare CoreAudio i OS X. Ska bli spännande att se vad Reason går för...

  • Medlem
  • 2002-06-19 13:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Det kan man lugnt säga! Om man får tro Propellerheads har de dessutom fått ut sjukt bra prestanda tack vare CoreAudio i OS X. Ska bli spännande att se vad Reason går för...

Prestandan är väl snarare sämre än i OS 9, men latencyn är sjukt låg, ca 1ms. det är i klass med hårdvarusynthar..

Coreaudio och coremidi lovar gott

  • Oregistrerad
  • 2002-06-19 14:34

Kul att ni uppmärksammar det här! Demoversioner finns att ladda hem, även för OS X, här:

http://www.propellerheads.se/downloads/demos/index.html

Mvh från en Propellerskalle bland er!

  • Medlem
  • 2002-06-19 16:01

Har väntat länge på NN-XT samplern i Reason... (Nu är det definitivt "Ajöss!!!" till min Akai S2000...)

"...men latencyn är sjukt låg, ca 1ms. det är i klass med hårdvarusynthar..
Coreaudio och coremidi lovar gott "

Kanske en dum fråga... Men ändå - fixar OS X denna latency utan extra hårdvara?

För övrigt är hela Reason sjukt

Kan fortfarande inte riktigt fatta att det finns ett så *#Ä*^^>?)#?/" bra program!

/Ma (som i n t e bryr sig om sol - en PowerBook, ett Oxygen 8 keyboard och Reason 2.0 är allt man behöver... )

  • Oregistrerad
  • 2002-06-19 18:24

Att MacOSX / Core Audio fixar sjukt låga latencyvärden är helt klart, men jag har inte sett burkar där värdet är nere på 1ms än, men det är bara en tidsfråga. Hårdvarusyntar ligger faktiskt kring 5-8 ms, en del är dock riktigt slöa. De tröttaste är förmodligen Korg DW8000, Kawai K4 och Roland D-50, även om det är defekter man kan komma runt med hjälp av minusdelay i sin sequencer. D-50´n har dock ett mycket personligt sätt att sprida ut ett ackord så att det liksom blir ett litet arpeggio.

Det ser lite lustigt ut med "latencyn", är det det vedertagna ordet eller finns det nån bra svensk översättning? Näe, jag är inte så musikkunnig...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Det ser lite lustigt ut med "latencyn", är det det vedertagna ordet eller finns det nån bra svensk översättning? Näe, jag är inte så musikkunnig...

Fördröjning. Jag tycker också vi döda ordet "polyfonisk" på svenska. Flerstämmig heter det ju.

  • Medlem
  • 2002-06-20 00:51

pf---> Hur blir det ned AKAI import i den nya samplern, kommer det nått verktyg från er eller?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-20 22:41

Jadå, det kommer lite senare. Men vi lägger med en CD med ett orkesterbibliotek i förpackningen så länge. En kul ny feature är också att man kan öppna REX-slice´ar direkt i ReDrum.

  • Medlem
  • 2002-06-21 00:45
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: pf:
De tröttaste är förmodligen Korg DW8000, Kawai K4 och Roland D-50, även om det är defekter man kan komma runt med hjälp av minusdelay i sin sequencer. D-50´n har dock ett mycket personligt sätt att sprida ut ett ackord så att det liksom blir ett litet arpeggio.

Hehe jepp, D-50 ligger mellan 17ms-28ms, dessutom låter den så illa att man inte vill ta i den med tång ens..

På tal om gamla synthar, jag har en Ensoniq ESQ 1 till salu....

1
Bevaka tråden