Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen huvudskärmvisning på min iMac G5?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt felsöka min video-adapter (mini-vga till komposit/s-video), köpte en ny, och började testa alla möjliga alternativ och inställningar.
Den har förut fungerat perfekt.
Nu av någon konstig anledning har jag på min iMac hamnat med bara en tom skrivbordbild, ingen dock, osv. Så här ifrån är jag hjälplös.
iMacen har alltså inte klonat bilden utan utökat en bild som jag sen från huvudvisnigen (som ska vara på min iMac) ska kunna tänkas dra över fönster osv.
Det är ju tänk att huvudvisnigen ska komma på på min iMac men det har den inte, hjälper inte att starta om med eller utan videoadaptern i/ur.
Snälla hjälp mig..
(jag har med ren tur och en halvtimmes möda lyckats, hitta min dock, starta min webläsare, och sen lyckats dra över fönstert "hit" i blindo, så jag har iaf FireFox... ironi.)

tack på förhand.

Hitta lösnigen själv..

Det jag gjorde va att jag använda kommandot för att återställa alla MacOSX standardinställnigar, så som ljud, hårdvaru- samt bildkort/skärmsinställnigar.

Detta med att hålla inne kommando-alt-p-r under uppstart, till man hör MacStartljud tre gånger...

va givetvis tvugnen att handla ett usb-tgb innan för att vid första ljudet försvinner bluetoothinställnigarna

/alexander

1
Bevaka tråden