Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac i AppleStore, Plano Texas

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

AppleStore Plano, Texas
Då är vi på plats på nästa AppleStore - i Plano som ligger några mil norr om Dallas. Det här är en riktig "lyx-mall" med fina butiker och fint folk (om ni förstår vad jag menar).

Butiken är riktigt fräsch - och en exakt kopia av butiken i Miami som vi hade reportage ifrån för en vecka sedan.

Jag sitter online via Airport i "Genius bar" och passar på att njuta av bredbandsaccess.

Mycket trevlig personal här - sitter och snackar om 99mac.com och om Apple i allmänhet. En mycket trevlig flicka sitter brevid och surfar på sin iBook också.

En sådan här butik i Stockholm - NICE!

Ja, det är klart apple skall lanser en sådan affär i stockholm, och kanske även i göteborg och malmö. det är mycket viktigt att ha "high profile" på butikerna och att visa gemene man att Apple/Mac är snyggt, snabbt och bra/enkelt att jobba med etc. jag menar - ta bara iMovie och iDVD - så jädra enkelt att producera proffsigt material. såg att björks dvd var producerad med iDVD...

Hur många av er tror egentligen att Applestore-butikerna finns kvar om ett par år?
Var är alla människor som köar för att köpa datorer?

Ja det undrar jag också vart alla Apple konsumenter är eller egentligen hur stor den skaran är. Det är svårt att veta hur länge butikerna skulle vara när man inte riktigt vet hur stor efterfrågan är.

Hur som helst, wow vilken häftig butik. Vad jag vet så har Sekvencia en butik på Klarabergsgatan i Centrala Stockholm där de säljer i princip endast Apple produkter (inga PC alls). Dock inte alls lika snygg & fräsch som en renodlad AppleStore butik. Men alltid nått.

/Sebastian

Vi såg folk köpa datorer medan vi satt i Genius bar - det var konstant tillströmning av folk även om det inte var kö.

Å andra sidan har vi varit där under normal arbetstid och alla butiker har haft lika lite folk. Det kan vara skillnad på helger osv.

Det måste vara enormt bra marknadsföring och profilering att ha dessa butiker - det bygger en direkt relation med kunden som är stark, mycket starkare än att köpa en datorlåda på Redagruppen om ni förstår vad jag menar.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Det måste vara enormt bra marknadsföring och profilering att ha dessa butiker - det bygger en direkt relation med kunden som är stark, mycket starkare än att köpa en datorlåda på Redagruppen om ni förstår vad jag menar.

Apple känns så himla personligt. Tror att en sådan butik i Sverige skulle vara guld för den svenska Apple marknaden.
/S

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
Det räcker knappast med en butik. Tror inte det är intressant för alla att åka till Stockholm för att handla.

Sant, men det är en bra början. Kundunderlaget i och med befolkningsmängden i stockholm är ju en stor potential. Göreborg och Malmö är minst lika intressanta men jag tror Stockholm är ett bra ställe att testa på.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-18 12:58

Hm....ett mall i texas.....låter inte helt hundra måste jag säga! Känns inte som att apple ska bhöva trängas med en food court och en massa century 21 butiker!..........Fake prada.....snart kanske oxo en pirat Imac med 486 processor under skalet.

Bara en åsikt

/erik

"the Shops at Willow Springs" är en väldigt lyxig mall - riktigt fräscht. Det stod Jaguar bilar parkerade lite varstans - som reklam för deras nya modeller.

I allmänhet är "malls" platsen dit folk åker för att handla så det är klockrent att ha en butik där.

Eller menar du att folk i Texas inte har pengar?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Sebastian:
Ja det undrar jag också vart alla Apple konsumenter är eller egentligen hur stor den skaran är. Det är svårt att veta hur länge butikerna skulle vara när man inte riktigt vet hur stor efterfrågan är.

Hur som helst, wow vilken häftig butik. Vad jag vet så har Sekvencia en butik på Klarabergsgatan i Centrala Stockholm där de säljer i princip endast Apple produkter (inga PC alls). Dock inte alls lika snygg & fräsch som en renodlad AppleStore butik. Men alltid nått.

/Sebastian

Hmmmm.... går det så bra för dom? De har flera butiker. Såg häromdagen att butiken vid Fridhemsplan var bommad för sommaren.

1
Bevaka tråden