Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasigt logik-kort 3ggr på 1 månad !

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-06 22:43

Är det någon mer som erfarit att en Mac har strulat så mycket som min nya Powerbook G4 1,67 ghz?

Köpte ny Powerbook G4, 17", 1,67 ghz, 2 GB Ramminne. Kul! Den förra hade gått utan ett allvarligt fel sedan 2003, vilket innebar att jag hade mycket goda erfarenheter av Powerbook G4.

Men...först laddade datorn inte batteriet. Åtgärd: skicka datorn till återförsäljarens servicetekniker som var upptagna med att öppna ny butik (mkt att göra...). Några dagar senare: de hittade var som var fel och beställde hem ett Logik-kort från Apple som var trasigt vid leverens. De beställde ett nytt... Ytterligare en vecka senare skickades datorn hem till mig igen. Den fungerade riktigt bra men några dagar senare pep den 3 ggr när man försökte starta den. Detta ska enligt service-loggen betyda att ramminnet är trasigt men det kunde vi utesluta efter lite egen felsökning. Datorn skickas på nytt till service-tekniker som konstaterade att "LOGIK-KORTET" är trasigt "IGEN"!!!
De har nu beställt hem ett nytt. Hoppas inte det också är trasigt vid leverens...

Det låter lite som om det är någon komponent i datorn som bränner upp logikkortet.

  • Medlem
  • 2006-04-06 23:56
Ursprungligen av Björn Leander:

Det låter lite som om det är någon komponent i datorn som bränner upp logikkortet.

Precis vad jag tänkte också, vilket jag också talade om för återförsäljaren som dock inte verkade förstå riktigt. De liksom hoppas på "tredje gången gilt", men jag känner mig minst sagt skeptisk...

Inte roligt det där med strulande ny hårdvara. Tyvärr så är det sånt som händer. Man tycker att de borde skicka dig en helt ny Powerbook efter sådana allvarliga problem.

PS. Kul att se att FSR har hittat hit.

// Anders N, DMD B

Om du lagar en maskin tre gånger för samma fel är du berätigad till en helt ny maskin, allt enl Apples egna regler så nöj dig inte med en ännu reparerad maskin.
Var riktigt missnöjd också så får du en maskin av idag med bättre specar.

Ja, precis som Mattias så har Apple en policy att kompensera kunder som har haft stora problem med sina macar, jag för min del fick en splitterny 12" PB när min 1/2 år gamla iBook varit inne på rep 3ggr i totalt 4 mån, varav alla med samma fel som visades sig direkt när jag fick tillbaka den efter reparation.

Be att få prata med kundtjänst när du ringer AppleCare, och be dem skicka en nya dator som kompensation, din gamla kommer du få skicka till Apple Sverige i Kista.

  • Medlem
  • 2006-04-10 23:17
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Ja, precis som Mattias så har Apple en policy att kompensera kunder som har haft stora problem med sina macar, jag för min del fick en splitterny 12" PB när min 1/2 år gamla iBook varit inne på rep 3ggr i totalt 4 mån, varav alla med samma fel som visades sig direkt när jag fick tillbaka den efter reparation.

Be att få prata med kundtjänst när du ringer AppleCare, och be dem skicka en nya dator som kompensation, din gamla kommer du få skicka till Apple Sverige i Kista.

Kul ordvits: "kista" (som den man begravs i) och "Kista" (där Apple Sverige ligger).

Jag ska precis få datorn nu, imorgon tror jag. Vi får se, funkar den då utan problem orkar jag nog inte krångla med att utnyttja min rätt till ny dator. Den har ju varit inne på lagning 2ggr hittills, så det vore ju kul om allt återgick till det normala igen. Men, om den krånglar, då kommer jag omedelbart följa era råd. Stort tack till er all som svarat i detta inlägg för ert engagemang och stöd i denna fråga!:)

/FSR

Läs lite om konsumenträtt och se vad du kan göra. Särskilt avsnittet "Fel på varan" borde vara intressant.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 12:45

det räcker med rep. 2ggr...

1
Bevaka tråden