Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappar internetförbindelsen när locket stängs

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är en inställningsgrej eller om det är något fel på min PB 15 att datorn förlorar internetförbindelsen när locket stängs.. Kan någon hjälpa mig. jag kör trådlöst internet

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-09 21:33

När du stänger locket går datorn ner i viloläge, självklart tappas då internetförbindelsen när datorn inte är vaken.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 21:50
Ursprungligen av molia:

När du stänger locket går datorn ner i viloläge, självklart tappas då internetförbindelsen när datorn inte är vaken.

Självklart o självklart. Snubben har ändå en point. Mången gång har jag önskat att man kunde stänga locket och ändå fortsätta ladda ner från ftp under natten, t ex. Det borde faktiskt finnas en sådan funktion, dvs stänga datorn utan att den går i vila. Varför inte? Jag har kommit på mig själv med att vilja ha denna möjlighet flera gånger. Senast i dag hade när jag hade lägenhetsvisning, och höll på att ladda ner en fläskfet fil. Jag ville dock inte ha skärmen öppen när folk strömmade in (kreti och pletis flottiga fingrar på PB-skärmen, huvaligen), men blev så illa tvungen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-09 22:05
Ursprungligen av Glaader:

Det borde faktiskt finnas en sådan funktion, dvs stänga datorn utan att den går i vila. Varför inte?

Risk för överhettning. Men du kan hacka om du vill...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-09 22:34

Att inbilla sig att datorn är online när den är i vila är lika dumt som att tro att man kan surfa när den är avstängd.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-09 22:37

Nej det är ingen risk för överhettning att köra med locket stängt.

Det går utmärkt att köra med locket stängt och använda extern skärm, mus, tangentbord anslutna. Det står ju till och med i användarhandledningen.

"Using Your PowerBook With the Display Closed
You can use your PowerBook with the display closed if the computer is connected to
an external monitor, keyboard, and mouse, and the power adapter is plugged into the
PowerBook and an outlet.
Important: To use your PowerBook with the display closed, the power adapter must be
plugged into the PowerBook and an outlet."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 09:01

Vad är dealen? Ställ in att skärmen ska stängas av efter x minuter och gå därifrån. Varför måste man stänga igen locket??

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 18:48

för att slippa dammet ex.

PowerBook och MacBook Pro kan man utan problem köra med locket stängt utan risk för överhettning. iBook däremot kan överhettas om man kör med locket stängt. Detta beror på att iBook ha kylning genom tangentbordet. Det är en skillnad mot PowerBook och MacBook Pro som löst kylningen på ett annat sätt.

1
Bevaka tråden