Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på webhotell för (nästan) privatperson?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 15:32

Någon som har tips på något bra svenskt webhotell för privat bruk? Jag skall ha den lite som promotionsajt för musikalisk verksamhet men det ligger på hobbynivå. Loopia har jag hört gott om men de är otroligt snåla på utrymme och kostar rätt mycket. Vill man lägga ut lite musikfiler så räcker inte 100 MB långt.

Jag behöver ungefär:
- 500 MB
- ftp
- flera epostadresser
- en handfull domäner
- unix
- support

Några tips? Några ni avråder från?

web10.se använder vi till en sida, och de erbjuder det du efterfrågar. Men det känns lite halvdant ibland, servern svarar inte alltid lika snabbt som den gjorde hos loopia (vilket vi körde innan). Men annars så funkar det finfint!

Jag har hört gott om ProInet. Unix är jag lite osäker på om de kör, det kan vara Linux.

Edit: Tar tillbaka det. De lär tydligen ha en hel del problem numera.

Senast redigerat 2006-08-04 23:04

Oderland
Utmärkt service och duktigt med utrymme på silverkontot

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 21:25

Har själv Aleborg Solution (http://www.aleborg.se/) sen två år tillbaka. Helnöjd! Grym support med snabba svar. Har även fått mycket god kritik från Internet World.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-03-24 22:45

Jag kör Manufrog. Grym support... har bara hört bra saker om dem

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 23:15

Tack för tipsen.

Jag fattar inte hur det kan vara en sådan enorm prisskillnad mellan olika (till synes) likvärdiga alternativ. Om man jämför t.ex. 20 GB trafik/månad hos Aleborg med Prolnet så kostar Aleborgs 1800 kr per år och Prolnet 300 kr. Vad är det som gör att Aleborg kan ta 6 ggr mer betalt för sitt alternativ?

Ursprungligen av mitokondrie:

Tack för tipsen.

Jag fattar inte hur det kan vara en sådan enorm prisskillnad mellan olika (till synes) likvärdiga alternativ. Om man jämför t.ex. 20 GB trafik/månad hos Aleborg med Prolnet så kostar Aleborgs 1800 kr per år och Prolnet 300 kr. Vad är det som gör att Aleborg kan ta 6 ggr mer betalt för sitt alternativ?

Skulle tippa på att du betalar mer för högre stabilitet/redundans. Själv är jag kund hos proinet och är jättenöjd - betalar inte många kronor i månaden och får ruby on rails, php, fcgi, mysql, fantastico, obegränsad epost etc. Men sedan jag blev kund (några månader sedan) har databaserna k*kat ur två gånger och i detta nu är servrarna nere. Mycket "bang for the buck", men de verkar ha lite problem med stabiliteten.

Sammanfattningsvis: är det för hemmabruk så ta det billiga alternativet, är det till en firma det dyrare med högre stabilitet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-03-25 01:11

Med risk för att verka självgod och göra reklam såhär, jag har ett eget litet webhotell: jaerto.se, du får bo hos mig för från 18kr/mån+moms (100MB om du är musiker) eller 19 kr/mån+moms (50MB om du inte är musiker). Jag har ett musikerpaket

Får man göra reklam för sig själv här förresten? Plocka bort mitt inlägg annars.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 09:42

Som sagt, 100 MB var för lite men tack i alla fall.

lopnet.se kör jag med för mina sajter och är nöjd. Supporten är personlig och riktigt, riktigt bra. Om du uppger 456 Berea Street som referens får du dessutom rabatt :).

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-02 07:00

Hej, det är sant att vi har haft problem förr, men det är något vi beklagar hemskt mycket för, därför valde vi att kompensera er för att gottgöra det lite, problemen är löst så servrarna rullar på fint nu.

Surftown

Surftown är ett prisvärt webhotell
http://www.surftown.se
Roffe:)

www.sajtx.com

1Gb, 12Gb transfer, 17:-/mån

Går lätt att kombinera med sitelutions.com som ju säljer billiga domäner.. (dvs sajtx kräver inte att du köper en domän av dem.. vilket många andra verkar göra ju..)

inge problem att ha flera domäner heller på ett webkonto heller. Varje domän får en egen undermapp o så.. najs..

/hi-5

  • Medlem
  • 2006-04-10 16:09

Jag är hur nöjd som helst med Proinet och vi har tom fått kompensation för ev nertid. Inte många andra företag som erbjuder det. Rekommenderas!!!

Loopia har allt du behöver. Där kan man utöka från deras grundpaket , som är på 200 MB, till det du behöver. Det kostar 1kr/extra MB per månad.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-02 12:00
Ursprungligen av Stefan Swales:

Loopia har allt du behöver. Där kan man utöka från deras grundpaket , som är på 200 MB, till det du behöver. Det kostar 1kr/extra MB per månad.

1 kr/MB och månad är rejält dyrt.
Loopia är inte billiga om man jämför med många andra.
Men de kanske är bättre, vad vet jag?

Scorpion Data är mitt tips. Har haft det själv i snart ett år. De kör på Unix och för det billigaste alternativet betalar du 450/år (ink moms) för 2GB utrymme och 20 GB trafik.

Jag kör också manufrog, funkar kanonbra. Det enda problemet är att de kör maildir-mailserver (eller vad det heter) som är rätt gammal.. tillåter t ex inte subfolders till dina mailfolders och sånt. Lite irriterande.. Men annars mycket bra!

Loopia är riktigt bra, i alla fall enligt min (lilla) erfarenhet.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-03 21:35

Jo, Loopia får ju mycket bra omdömen i Internetworlds test men måste de vara så HIMLA snåla med webbutrymme?

Men, jag antar att det är ett sätt att hålla multimediatrafiken nere.

1
Bevaka tråden