Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Uppgradering:" iBook 800MHZ -> iBook 1.33GHz, är det värt det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 11:36

Hej.

En kompis till mig kommer eventuellt att köpa min iBook G4 800MHz. Jag tänkte då köpa en nyare iBook 1.33GHz.

Nu undrar jag bara om det är värt det? Kommer jag märka en kännbar ökning av prestanda? Nuvarande iBooken har 640 MB minne och den nya har 512 MB minne.

Nuvarande iBooken har betjänat mig jättebra men jag känner att den börjar vara lite slö.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-04-10 11:48

Vänta några månader och byt upp dig när den nya iBooken, MacBook, släpps. Då kommer du verkligen märka skillnad.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 11:50

det är det inte värt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 11:50

ahh, kom just på att tänka på den möjligheten. Men, jag kan ju iaf sälja iBooken...

  • Medlem
  • 2006-04-11 19:53

Beror ju lite på hur känslig du är också..
Jag hade en gammal Ibook G3 500 Mhz och bytte upp mig till en Ibook G4 1.42 och jag märker faktiskt ingen större skillnad. Men det gör däremot min make, han höll på att avlida varje gång han använde G3:an.
Så, det beror ju allra mest på dig själv!

Värt att ha i åtanke är ju att det är usb 1 i G3:an medans det är usb 2 i G4:an.

Men en macbook är ju inte fel heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 21:36

Det kommer inte vara värt alla pengar. Vänta tills MacBook kommer istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 23:44

Sälja iBooken nu innan MacBook eller iBook intel kommer kan vara ett "smart" steg om du kan leva utan din iBook ett antal månader, absolut!

Men byta din nuvarande iBook mot en ny idag skulle jag avråda dig om.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-15 17:19

Bra att veta!

Kom faktiskt sen på att "MacBook" kommer nog att lanseras rätt så snart. Kommer nog inte att köpa mig en nyare iBook. Denna får räcka så länge. Lyckligtvis har jag ju min intel iMac :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-17 01:01
Ursprungligen av jme:

Bra att veta!

Kom faktiskt sen på att "MacBook" kommer nog att lanseras rätt så snart. Kommer nog inte att köpa mig en nyare iBook. Denna får räcka så länge. Lyckligtvis har jag ju min intel iMac :).

OMFBBQ you cheater

För den som läser den här tråden och har samma tankar kan jag fylla i att jag (förutom när det gäller spel) inte märker av någon större skillnad mellan en G3/600 och en G4/1.2.

Däremot är det stor skillnad om de inte har lika mycket minne. Jag har en vana att köra många olika program samtidigt, och då är de extra 128M som skiljer mellan 512 och 640 i minne inte alls oviktiga. Så mer minne är i normalfallet betydligt viktigare än snabbare processor.

1
Bevaka tråden