Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ethernetport - ljud vid införande - ingen spärr?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-09 17:11

Hör inget klickljud när jag för in kontakten i min ethernetport. Min verkar inte ha någon spärr, går att dra ut kontakten genom att dra i kabeln. Kontakten verkar dock fungera i övrigt. Är detta något specifikt för Mac? Har ingaproblem med samma kontakt på win-maskin. Det är inte kontakten som är sliten.

Alla Powerböcker jag provat har klickat fint i Ethernet-porten. Ytterligare en defekt i listan månne?

Min klickar på fint den.

Ursprungligen av tobhas:

Hör inget klickljud när jag för in kontakten i min ethernetport. Min verkar inte ha någon spärr, går att dra ut kontakten genom att dra i kabeln. Kontakten verkar dock fungera i övrigt. Är detta något specifikt för Mac? Har ingaproblem med samma kontakt på win-maskin. Det är inte kontakten som är sliten.

Låsmekanismen kanske har spruckit (av att någon har dragit i kabeln?)?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-09 19:14

Prova att trycka in tummen under "låsmekanismen/plastflärpen" på kontakten och bända upp den en aning när du trycker in kontakten i uttaget.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-09 20:02

Har provat ett par till kablar. Verkar som att några av de hem-klämda "klickar". Provade innan jag gjorde inlägget att böja upp spärren på RJ45 kontakten men det hjälpte inte. Skönt att det inte var kontakten. Vill verkligen inte hitta fler brister nu. Räcker gott med skeva knappar på tangentbordet och högfrekventa missljud.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-10 17:02

Min klickar heller inte, fast spärren fungerar så det verkar vara ok. Sitter din sladd löst när den inte klickar eller är den låst?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-10 17:11

Jag har inga problem med kontakten så det verkar som den sitter okej. Det går dock att dra ut den utan att lossa på spärren på den kabeln som inte klickade (antar att RJ45 kontakten är sliten).

1
Bevaka tråden