Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda iBooken i bilen?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trelleborg
  • 2006-04-06 20:31

Hej, ska på semester och tänkte använda min iBook som DVD-spelare i bilen. En fråga, kan man ladda iBooken i cigarettuttaget. Köpte nyligen en Apple-laddare till min iPod Shuffle som ska passa i cigarettuttaget. Undrar om den går att anpassa till iBooken. Någon som provat? Går det att ladda via USB-uttaget eller bara i det lilla runda uttaget längst upp till höger?

Louise

Det går nog bara att ladda via "det lilla runda uttaget". Skulle någon veta ifall det finns någon laddare för Powerbook/iBook så är, även, jag mycket intresserad.

Kensington gör en laddare som kan ladda alla möjiga apparater AC alt DC, för Mac/Ipod.
Kolla på Dustin el annan återförsäljare.

Man kan även använda en 12v>240v inverter, fördelen är den att den går att använda till mer än bara datorn.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-04-08 18:22
Ursprungligen av irrelogical:

Man kan även använda en 12v>240v inverter, fördelen är den att den går att använda till mer än bara datorn.

Den rekomenderar jag starkt, var precis nere i sydafrika och plåtade hade inte klarat mig utan just en sådan adapter använde den till både min powerbook och min kamra.

Ursprungligen av irrelogical:

Man kan även använda en 12v>240v inverter, fördelen är den att den går att använda till mer än bara datorn.

Se bara till att skaffa en som inte levererar fyrkantvåg eftersom de kan skada känslig utrustning och ge krypströmmar. Vill man vara på den säkra sidan ska man ha en som levererar sinusvåg, går på runt 1500 pix och uppåt.

Inte dåligt dyr dock, en inverter får du för ungefär halva priset.

Fast jag måste erkänna att det verkar vara en smidig lösning.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 14:03

Biltema säljer växelriktare. Jag har dock ingen aning om hur bra de är eller hur mycket de kostar.

Ursprungligen av Philly:

Biltema säljer växelriktare. Jag har dock ingen aning om hur bra de är eller hur mycket de kostar.

Jag tvivlar på att de levererar för datorn bra ström...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-08 02:54
Ursprungligen av statemachine:

Jag tvivlar på att de levererar för datorn bra ström...

Många moderna nätdelar klarar fyrkants och "sinusliknande" trappstegsvåg alldeles utmärkt då dom använder en form av synkron omvandling. Lite lurigt att förklara men det fungerar iallafall.

Även moderna UPSer använder "modifierad" sinusvåg, och dom är ju konstruerade för att användas med datorer.

Jag har en sådan här som jag använde för att ladda dator (dock en dell....) förra sommaren:

http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91955

1
Bevaka tråden