Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 15:17

Hej!
Jag köpte en MacBook pro 2.0 ghz i februari och fick den i mars, till en början krånglade den inte förutom ljudet från CPU:n.
Efter några dagar började ljudet som låter när man höjer och sänker ljusstyrkan, och för några veckor sen började skärmen pipa vilket man kan avhjälpa genom att trycka någonstans på skärmen.
Jag har också problem med USB-portarna, de kan tappa kontakten ibland vilket resulterat i ett "reset"-meddelande om jag kollar i Console.
Den har jämt varit kokhet, jag kan inte hålla ett finger på fältet ovanför F-knapparna i mer än några sekunder ibland. Borde inte fläktar gå igång då? Jag hör inga i alla fall.

Mina största problem är de två ljuden från skärmen samt USB-portarna som krånglar, fast det känns ändå ganska fult att behöva starta fönsterwidgeten det första man gör för att slippa pipandet.

Tror ni att jag kan få Apple att skicka ut en ny dator till mig medans jag har den här kvar, även fast jag inte har AppleCare? Jag kommer behöva den för en lång tid framöver.
Hur går man till väga om man ska reklamera den? Vad resulterar det i?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-09 16:58

Bara USB-portarna bör räcka som anledning för reparation eller byte. Min blir också varm vid F-knapparna men inte så man bränner sig. Har uppmätt temperaturen till runt 40-45C, vilket jag tycker verkar normalt. De på supporten jag snackade med sa att det inte bör vara några problem att få ut en ny dator och behålla den gamla tills den nya anländer. Ska ringa eftermarknadsavdelningen imorgon och fråga, återkommer med svar. Har ett defekt tangentbord (flera skeva knappar) och en högfrekvent missljud, annars verkar allt funka som det ska.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 18:15

Okej, nu när jag testade köra musen på en port och tangentbordet på den andra så verkade det fungera bra, fast jag har för mig att jag testade det förut.
Väntar på ditt svar, har du AppleCare?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-10 17:17

Har inte AppleCare, de ville inte byta ut datorn. Lämnade in den på reparation för tangentbordet och missljudet idag. Du kan ju prova installera om OS:et eller prova en ny användare för USB-problemet. Angående missljudet som varierar med ljusstyrkan så kan de fixa det, de byter en krets och eventuellt logikkortet.

Kretsen:
part number 612-0020 ASSY,INVERTER, NCC,MBPRO15

finns många inlägg på apples forum om det

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 18:38

USB-problemet är detsamma även i XP, det kan inte bero på att det är en logitechmus (med egen strömkälla) som sitter i tangentbordet som sitter i datorn?
Jobbigt att de inte kan skicka ut en ersättningsdator... kan verkligen inte vara utan den här datorn för mer än en två veckor, och vem vet hur lång tid de drar ut på det...
Som det ser ut nu kommer jag inte kunna vara utan den förens i höst/vinter.

Har ju som sagt tre missljud, aja. Får väl ringa sen och höra.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-10 20:33

Jag sa inte att du inte får en ny dator i utbyte. Ring och hör, det beror antagligen mest på vem som svarar och hur deras humör är.

1
Bevaka tråden