Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använda WiFi PCMCIA på PB med inbyggd Airport?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-08 23:43

Jag har sett en tråd där detta stod, men tråden handlade int eom detta ursprungligen, så jag hittar den inte. Nå.

Jag har ett Linksys-kort 54G som jag skulle vilja använda i stället för det inbyggda Airportkortet i min TiBook 667 DVI. När jag pluggar i kortet får jag en ny meny i menylisten (se dump). Vad betyder punkterna i menyn?
En annan underlig sak är att airportens solfjäder blir grå eller vit fast jag bevisligen har bra kontakt. Matar jag sedan ut Linksyskortet fattar inte airportsymbolen att jag har airport installerat över huvud taget. Men jag har ändå bra fart trådlöst.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-04-09 00:21

De första två (gråa) menyraderna är bara information. Broadcom är chipsetet som Linksyskortet använder (vilket är detsamma som Apple använder till sina AirPort-kort, vilket är orsaken till att det funkar utan att installera nya drivrutiner.) 802.11b är den tjänst som kortet tillhandahåller. (Egentligen är det ju 802.11g, men det kanske kortet glömmer att tala om.) Det tredje alternativet är det enda som har någon funktion, vilket helt enkelt är att stänga av kortet.

Varför AirPort-ikonen inte vill vara med vet jag inte. (Jag har själv ett Linksys-kort, men inget internt AirPort...)

  • Medlem
  • 2006-04-09 00:24

Det ena löjliga är att jag inte får upp Linksyskortet i Systeminställningar/Nätverk. Jag kan inte aktivera det. Det andra löjiga är att kortet försvinner i menyraden om jag väljer "Stäng av kort". DÅ måste jag mata ut och in det igen för att det ska komma tillbaka i menyraden.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-04-09 00:37

Det är inte så konstigt att det inte dyker upp i nätverksinställningarna, eftersom ju systemet tror att det är ett AirPort-kort (samma drivrutiner som sagt). (Eller dyker det inte ens upp ett AirPort-alternativ?)

Men jag håller med om att man även borde kunna slå på det från menyn, om man slagit av det.

  • Medlem
  • 2006-04-09 22:59

Jag får upp en massa Airport-varianter i Nätverksinställningarna, men alla har samma MAC-adress. Jag kan inte få igång Linksyskortet. Stänger jag av Airport i menylisten stryper jag uppkopplingen och kan inte aktivera Linksyskortet nånstans.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-09 23:03

Är du 100 på att Linksys-kortet är med på banan med OS X?
Varför duger inte det inbyggda AirPort-kortet?

  • Medlem
  • 2006-04-10 19:25

Jag är inte 100 på nånting. Men Linksys ger 54 Mbps och Airport är av den gamle sorten.

1
Bevaka tråden