Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

superdrive på pb 12"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-31 09:34

min superdrive har definitivt lagt av, på resande fot skulle jag köra in en dvd, allt gick fint men när den började spinna så lät det som något fastnat i driven, fick ut skivan och prövade sedan sätta in den igen, då vill den inte "suga" in skivan, som mekanismen lagt ner helt enkelt. so, jag är helt hundra på att detta inte är något OS / mjukvara osv. problem, superdriven har nog brännt sin sista dvd , var på jobbets vägnar så jag anatar att man kan på något sätt åberopa reseförsäkringen i detta fall (ej garanti på den heller) och vart skall jag isf. lämna in den ? bor i gbg.. thanxx, d

Min superdrive gjorde precis likadant för en vecka sen, men som tur var, var det var ett par dagar innan garantin gick ut. Tvärstopp när man försökte stoppa i en skiva.

Den har varit inne på service sen förra fredagen nu, så jag har inte fått nån förklaring till vad felet var.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-07 15:18

ja själv kan jag ju meddela att jag fått prisförslaget 3000 kr exkl moms för en ny superdrive inkl arbetet. nu står mitt hopp till försäkringen

Jag kan meddela att det tydligen inte var nåt större fel på min. Bara en skruv som lossnat.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 19:15

Detta är ett relativt vanligt fel på superdriven på Powerbook 12" rev B.

Min superdrive la av på det där sättet för några månader sedan. Jag köpte en ny för 2200kr genom AppleCenter. Monterade den själv då.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 22:09

Vad tror ni om denna dubble layer brännaren? Någon som själv installerat liknande eller köpt en superdrive som inte varit från Apple Store?

http://eshop.macsales.com/item/Other%20World%20Computing/MPBG4SD8XDL/

1
Bevaka tråden