Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in Tv på mini ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-04-08 17:33

Hej

Funderar lite på att ha en mini som server och även att kunna spela in tv program på den. Någon som gör det? Hur har ni i så fall löst det?

Tacksam för svar

Det finns trådar om det redan. Jag kör en intel mini och har en EyeTV 200, funkar fint. Har du marksänd digital-tv i din nejd så är det bättre att köpa en mottagare för det, t.ex. en Miglia TVMini för DVB - det är mycket bättre bildkvalitet med en DVB-mottagare ju.

Jag köpte en ny Mac mini nyligen och har den som video/jukebox kopplad till min lcd-tv. Använder EyeTV 410 som DVB-T mottagare och lagrar materialet på firewire-diskar över nätverket. Det enda jag saknar är att få ut 5.1-ljud från EyeTV-inspelningar annars är det toksmidigt.

Enkelt att programmera återkommande inspelningar och om du har digitalmottagning så kan du få programguide därifrån. Lite trist att det bara gäller ca 2 dygn framåt hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-13 11:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-13 22:39

Killen på denna länk:

http://homepage.mac.com/chamady/MacMiniReview/

Har gjort precis det jag tänkt göra… Låter som en tokbra lösning. Aningens dyr "lyx" bara

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-04-14 11:36

tror ni det skulle fungera på en beg. mini? Inte intel minin med andra ord ...

Ursprungligen av basic:

tror ni det skulle fungera på en beg. mini? Inte intel minin med andra ord ...

Jorå, det funkar med min iBook G4 (Terratec Cinergy T2).

1
Bevaka tråden