Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport ansluten men inget internet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att hjälpa en bekant som just fått ny internet leverantör (Ownit)
Det är inga problem att få internet att fungera med ethernet kabeln kopplad till datorn.
Indikatorn visar att airport har full styrka.
Vid kontroll av nätverksstatus visas texten "AirPort är anslutet till nätverket xx. Datorn är ansluten till Internet via AirPort".
Jag har konfigurerat om basstationen Airport Extreme) med hjälp av AirPort Inställningsassistent ett antal gånger, samma problem.

När jag öppnar Safari kommer en ruta med texten: Safari kan inte hitta servern. Safari kan inte öppna sidan "http://www.xxx.com/" eftersom servern "www.xxx.com" inte kan hittas.
Har prövat med olika sidor.

Vid test av ping (10.0.2.1) blir det: 10 packets transmitted, 0 packets recived, 100% packet loss.

OS 10.3.9

T-son

Okej... Först och främst: vad är det som har ip 10.0.2.1? Accesspunkten eller modemet.
Om du inte kan pinga accesspunkten med den trådlösa anslutningen så är det trådlösa nätet felkonfigurerat på något sätt eller så är inte datorn ansluten.
Får datorn som ansluter trådlöst ett ip från accesspunkten? Om du kör med statisk tilldelning så prova att ändra så att accesspunkten kör dhcp och delar ut adresserna.

Har ingen Airport extreme själv men hoppas jag kan vara till någon hjälp:rolleyes:

/Olof

Om din vän har fast IP måste detta ställas in manuellt i basstationen.

1
Bevaka tråden