Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Webcast" från Kanal 5 funkar endast för Windoze

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Suck . . . den så kallade "webcasting" tjänsten från Kanal 5 som skulle börja idag funkar inte för Mac . . .

Surt. Hade sett fram emot den. Men varför är man inte förvånad?

SVT's program däremot hittas i iTunes och funkar bra, utom Plus som blir utdragen bilde på höjden. Ganska tråkiga program dessutom på SVT's podcast.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-07 09:26

Tråkigt, men inte förvånande. Fast nu är det väl inget problem längre när man kan köra Win på en Mac?

Hehe jag har VPC så det ska funka men först måste jag tydligen uppgradera M$ DRM'en...

DRM hit och DRM dit, det är ett dj... sk.. !

Joop funkar om än lite trögt

Jag har inget Win, och vill inte ha något Win över huvud taget. Jag är trött på Windows och vill bara använda min kära lilla PowerBook med Mac OS X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 14:39

Det är ju synd att de är så inskränkta. Varför inte gå via iTunes. De skyller på att det inte går att säkerställa kopieringsskydd på Mac. Dessutom vill de ha 9 spänn för ett program. Allt detta skulle ju funka via iTunes.

Vem ska man skylla på, Apple eller Kanal 5?

Å andra sidan var det ju bara sk*t i deras utbud.

Janne Suhr

De ska alltså skicka en strömmad film och kan bara få den att fungera med Windows. Ibland känns sådant här bara så 90-tal.

Själv ser jag dock inte på Kanal 5 alltför ofta, möjligen om de sänder någon bra film men bara då. Det är dock tråkigt att de är så bakåtsträvande.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-04-08 09:18

Hur säkerställer dom kopieringsskyddet på det dom sänder via kabel eller satellit?

Det är ett jäkla tjat om inspelning via datorer från internet, men vi har spelat in musik från radio sen 50-talet och bild från TV från 70-talet och den kopieringen har inte blivit förbjuden.

Ursprungligen av MatsOlov:

Hur säkerställer dom kopieringsskyddet på det dom sänder via kabel eller satellit?

Det är ett jäkla tjat om inspelning via datorer från internet, men vi har spelat in musik från radio sen 50-talet och bild från TV från 70-talet och den kopieringen har inte blivit förbjuden.

Det kommer troligen att bli annorlunda då HDTV blir en realitet.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2006-04-08 10:12

Du tror att det kommer att bli förbjudet att sälja DVD/HD inspelare då? Med de enorma pengar som bolagen kan tjäna. Sony tex har intressen i alla delar.

Ursprungligen av MatsOlov:

Du tror att det kommer att bli förbjudet att sälja DVD/HD inspelare då? Med de enorma pengar som bolagen kan tjäna. Sony tex har intressen i alla delar.

Jag tror att de kommer att börja använda någon form av lösning i stil med HDCP för att kryptera signalen.

1
Bevaka tråden