Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag tycker att Mighty Mouse är skräp

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste säga att Mighty Mouse är rent sagt inget vidare. Den iofs. fina scrollkulan lägger ju av titt som tätt. Just nu funkar den bara i ena riktningen. Näe, nu funkar den helt plötsligt igen, samma skit med musen till min iMac G5 som jag köpte i höstas som med musen till Intel-iMac. Nä, nu la den av åt ena hållet igen.

Reklamera!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-07 13:45

Jag älskar min Mighty Mouse, inga problem här överhuvudtaget

Precis samma sak upplever jag. Köpte min iMac G5 i höstas och fick problem efter ca 2-3 månader. Var inne hos LanMaster (http://www.lan-master.se/) här i Stockholm och fick en ny på direkten utan problem mot uppvisande av serienummer på datorn.

Har nu haft den nya i ca 2-3 månader och nu är även den kass. Dags attt besöka dem igen och planerar även ett ytterliggare besök i månadsskiftet för September/Oktober!, lagom innan garantitiden tar slut. Man skulle kanske passa på att teckna AppleCare?

Nä, den här musen är inget annat än rent skräp!

Ursprungligen av bruksarn:

Måste säga att Mighty Mouse är rent sagt inget vidare. Den iofs. fina scrollkulan lägger ju av titt som tätt. Just nu funkar den bara i ena riktningen. Näe, nu funkar den helt plötsligt igen, samma skit med musen till min iMac G5 som jag köpte i höstas som med musen till Intel-iMac. Nä, nu la den av åt ena hållet igen.

Oj, jag är inte själv alltså. Tänkte precis skapa en tråd och fråga om andra haft problem med scrollern. Den fungerar åt alla håll utom nedåt.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-13 21:47

Det fastnar flott och skit i scroll-kulan. Rengör den så fungerar den igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 22:40
Ursprungligen av rhesus:

Det fastnar flott och skit i scroll-kulan. Rengör den så fungerar den igen.

Har själv inga problem med min, iofs nya Mighty Mouse. Tycker mycket om den!

Men hur rengör jag den, den dag den inte fungerar så bra?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-13 23:49
Ursprungligen av Ylan:

Har själv inga problem med min, iofs nya Mighty Mouse. Tycker mycket om den!

Men hur rengör jag den, den dag den inte fungerar så bra?

Vänligen, Ylan

Det är inte det lättaste, men en sån där våtservett för skärmrengöring funkar bra. Man får gnugga scrollkulan med den och försöka rotera på den så att man kommer åt hela. Sen kan man "motionera" scrollkulan genom att snurra den i alla riktningar. Då brukar den fungera bra sen.

Har också tagit del av denna film från Apple som skall lösa alla problem:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417

Saken hör dock till att det inte hjälper hur mycket man än försöker, i alla fall inte för mig! För mig är en mus en mus som jag inte ständigt skall behöva polera, ha torra händer för att använda och behöva täcka över med tyg under natten av rädsla för att kulan inte skall samla på sig damm och smuts och sluta fungera!

Nä, musen är av mycket dålig kvalité och en protestlista är på sin plats, alt. livslång garanti!

Produkten rekommenderas EJ! På återseende kamrater på LanMaster!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-14 10:15
Ursprungligen av Randall:

Har också tagit del av denna film från Apple som skall lösa alla problem:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417

Saken hör dock till att det inte hjälper hur mycket man än försöker, i alla fall inte för mig! För mig är en mus en mus som jag inte ständigt skall behöva polera, ha torra händer för att använda och behöva täcka över med tyg under natten av rädsla för att kulan inte skall samla på sig damm och smuts och sluta fungera!

Nä, musen är av mycket dålig kvalité och en protestlista är på sin plats, alt. livslång garanti!

Produkten rekommenderas EJ! På återseende kamrater på LanMaster!

Jag har 3 st, den äldsta har jag använt sedan de släpptes. Ingen av dem har krånglat. Jag har heller inte rengjort dem särskilt ofta, en gång varannan månad kanske.

Du kanske ska titta på ett större urval än ditt eget exemplar innan du börjar skrika och gapa om protestlistor. Köp en annan mus om du inte är nöjd, det finns ett mycket stort urval på marknaden.

Ursprungligen av rhesus:

Du kanske ska titta på ett större urval än ditt eget exemplar innan du börjar skrika och gapa om protestlistor. Köp en annan mus om du inte är nöjd, det finns ett mycket stort urval på marknaden.

Givetvis är INTE en protestlista på sin plats - är bara lite besviken på allt strul som jag upplever med produkten.

Förlåt, förlåt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-14 11:18

Det sugigaste med MM (förutom de många buggarna) är ju ändå att man måste lyfta pekfingret för att högerklicka. Helt bedrövligt. Kan tyvärr inte använda den musen.

Jag testade tidigare MM med InDesign på en kollegas dator. Det var rätt fräckt att kunna scrolla godtyckligt i alla riktningar med kulan. Kanske borde man titta på att köpa sig en riktig kula...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-14 16:01

Fast efter att ha använt MM nu i nästan 6 månader konstant hemma o på jobbet blir mitt betyg helt klart väl godkänt.

Det enda probelm jag upplevde som STORT i början var det Martin pratar om - klickning av höger/vänster kräver att inget annat finger vidrör musen. Jag har "kommit bort" från problemet nu i vanligt arbtet, men i spel som kräver att man håller ner höger musknapp och sen klikcar vänster... Well, det går inte.

Jag saknar scrollbollen enormt när jag sitter vid gammel-G4:an hemma med en Logictech mus.

Schweeeeeeeeez funktionen kan ingen normal människa nyttja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-06-15 19:10

På tal om skräpmusen; Jag fick min idag, och den vill inte riktigt fungera som den skall. Jag har tidigare kört Bluetooth-musen tillsammans med det trådlösa tangentbordet. Problemet är att även fast jag ändrar några inställningar i systeminställningar, så händer inget med musen. T.ex scrollhastigheten, och knappalternativ. Jag har installerat drivrutinerna som man fick till.

Och sen en grej till.... VAFAN funkar den så dåligt med min IceMat egentligen?! Mus"mattan" var ju svindyr.

1
Bevaka tråden