Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undran om återförsäljning på webben, "affiliate"

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-06 09:11

Jag har en DVD som jag säljer på webben. Diskuterar med en annan webbplats om att placera en slags "annons" hos dom. Vi har snackat om provision, dvs procent på varje såld DVD där köparen kommit via dom.

Såvitt jag vet finns det bara ett sätt: Att dom har en "kupong", dvs ett nummer eller en kod som köparen får ange. Då får köparen lite rabatt, och jag vet att dom kommit via den andra sajten.

Dilemmat är ju att den andra sajten inte kan kolla detta utan att jag ger dom total insyn i bl.a. mitt konto hos, i detta fallet, 2checkout.com. Och det är jag ju inte så intresserad av.

Jag undrar om det finns nåt annat "system" eller ett annat vanligt tillvägagångssätt?

Danne

Många går genom ett tredjepartsföretag, exempelvis Tradedoubler eller Double för att båda ska kunna lita på resultaten. Men det känns lite overkill om du bara ska ha det för en återförsäljare.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-06 17:28

Tack för svar.
Jo, arrangemang med en tredje part inblandad blir för mycket.
Men vi har löst det under dagen, med lite god vilja, sunt förnuft och över en kopp kaffe.

1
Bevaka tråden