Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! Powerbooken startar inte!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver hjälp snarast!!!!
När jag sätter igång datorn hörs ljud signaler och lampan på knappen till att öppna datorn blinkar och sen lyser den. Sen blinkar den ibland!!! Jag kommer få panik om det inte går att fixxa!!!

Snälla behöver hjälp! Är ganska ny när det gäller också!!!:confused: :eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-06 17:15

Vad är det för modell?
Prova med att hålla ner ctrl och cmd (äpplet) samtidigt som du trycker på strömbrytaren.

power

det är en powerbook 15 tum 1,5 ghz, det är inte den allra nyaste uppdatering utan den innan tror jag. Det händer inget med mina filer på datorn då? Dör om alla filerna är borta!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-06 17:21

Nej, det är bara en brutal omstart. Det händer inget om det inte redan har hänt något.
Se till att ha back up på dina grejer.

händer inget...

det händer inget, den "morrar" lite extra och så pipper den en gång till...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-06 18:49
Ursprungligen av rob_west:

det händer inget, den "morrar" lite extra och så pipper den en gång till...

Testa med att mata in en CD samtidigt som du startar om den brutalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-06 18:19

pajjar den, installerar du om OSX på en ny disk och läser tillbaka dina backuper.

eller?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-04-09 20:16

Hallå?!

Nu har ju då exakt samma sak hänt mig på exakt samma dator....
jag dör snart, hjälp!

Händer mig ibland. PB:n blinkar stötvis, flera gånger snabbt i rad, sen blir den död igen. Men jag har fått igång den varje gång genom att antingen mecka med eject-knappen (!) samtidigt som jag låter en cd liksom "reta" den lite (inte ända in...), eller helt enkelt bara trycka in en cd hela vägen. Har ingen som helst koll på vad som händer, men det funkar ju...

Ringde apple och har fått minnet utbytt. Om den ger ifrån sig tre ljud och fyra blinknigar från lysdioden så är det fel på minnet sa de på apple.

1
Bevaka tråden