Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken router?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj

När jag ställer denna fråga startar jag nog en sjuhelsikes disskusion Men jag need serious help here... Jag har en e-Mac med tiger 10.4.6 och ett Airport Extremkort, nu tänkte jag ansluta denna trådlöst istället för 25 m kabeln jag har idag. Vilken router kan man använda?? De flesta routrar jag har tittat på har inställningar/drivisar för PC och jag konverterar inte för en router.... Är man tvungen att använda Airport basstationen?? Jag hittade Linksys WRT54G som skulle passa mina behov men drivisarna är för WinXP.

Några förslag/tips???:confused:

Ursprungligen av MacNewBee:

Halloj

När jag ställer denna fråga startar jag nog en sjuhelsikes disskusion Men jag need serious help here... Jag har en e-Mac med tiger 10.4.6 och ett Airport Extremkort, nu tänkte jag ansluta denna trådlöst istället för 25 m kabeln jag har idag. Vilken router kan man använda?? De flesta routrar jag har tittat på har inställningar/drivisar för PC och jag konverterar inte för en router.... Är man tvungen att använda Airport basstationen?? Jag hittade Linksys WRT54G som skulle passa mina behov men drivisarna är för WinXP.

Några förslag/tips???:confused:

en router har inget med datorn i sig att göra utan tar bara hand om trafiken. så det här med drivrutiner låter skummt i mina öron måste jag säga.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-06 16:19

De flesta routrar kan administreras via ett webgränssnitt, inklusive Linksys... Glöm allt om drivrutiner!

En router behöver du inga drivrutiner för, i alla fall inte så länge de kör med webbgränssnitt vilket i princip alla gör. Det är vanlig ethernet över 802.11x och är lika plattformsoberoende som vanliga ethernet-kablar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-06 17:53

Jag har en Linksys WRT54G och den fungerar alldeles utmärkt att administrera via webgränssnittet. Jag uppgraderat firmware den vägen också utan problem.

Då får det bli Linksys WRT54G (hittade en för 640:-), ska testa ikväll med d-link routern. Tack för synpunkterna.

Ursprungligen av MacNewBee:

Då får det bli Linksys WRT54G (hittade en för 640:-), ska testa ikväll med d-link routern. Tack för synpunkterna.

Som sagt, du kan köra vilken router som helst och det kommer att fungera. Apple, Netgear, Linksys, Belkin osv. Likväl kommer naturligtvis också Linksys WRT54G att fungera bra.

1
Bevaka tråden