Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech® Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac®

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är så grymt sugen på att köpa det absolut snyggaste tangentbordet för dagens designade macar, dvs. ett "Logitech® Cordless Desktop® S 530 Laser for Mac®" men hade gärna hört lite från er som redan varit tidigt ute med detta tangetbord, omdömmen motages tacksamt. Tror att det kostar ca: 995 kronor inkl. musen, så visst det är dyrt men matchningen till antingen iMac eller MacMini går ut över det snyggaste som man kan hitta. Mycke pengar men OK musen igår ju..

[center]

[/center]
KÄLLA: http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=722,contentid=11420,detail=1

Särskilda snabbknappar för Mac®

Snabbknapparna på Cordless Desktop® S 530 Mac® är särskilt utformade för iTunes® och iPhoto® och ger direkt tillgång till musik och foton. Särskilda knappar för Safari™, Mail, Spotlight™ och andra program. Samtliga snabbknappar kan enkelt programmeras om med hjälp av den medföljande programvaran.

Zero-Degree Tilt™ — ergonomiskt lågprofiltangentbord

Den eleganta utformningen av tangentbordet motsvaras av den enastående kvaliteten och Logitechs välbekanta skrivkänsla. Den unika designen ger maximal komfort. Det ultraplatta tangentbordet med ett praktiskt inbyggt handlovsstöd är inte mer än 19 mm högt, vilket minimerar belastningen på handlederna.

Skulpterad lasermus för oöverträffad komfort och precision

Den skulpterade högerhandsmusen följer handens naturliga form och är oerhört bekväm. Logitechs högprestandalaser ger bildpunktsprecis avläsning på i princip alla underlag. Musens rullningshjul har s.k. tilt wheel-funktion som gör att man kan rulla såväl från sida till sida som upp och ner. Fem programmerbara knappar för volymkontroll och webbnavigering utan att man behöver ta handen från musen.

Det är ju dumt att man inte kan köpa bara musen. Den skulle jag gärna ha, men Apple's tangentbord är ju oslagbara. Visst det finns en som heter MX610 som ju är i princip samma mus, men man vill ju ha den vita så den matchar iMacen.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-06 14:32

Jag fick mitt tagenbord och mus häromdagen!!
Tagentbordet är toppen med det extra handleds-stödet, men tangenterna är lite pc-aktiga.
Musen är kanon skön

Dessutom är det väldigt skönt att slippa ett par sladdar på bordet

Jag fingrade lite på tangenterna och tyckte att dom låg mellan Apple och McAlleys Ice-key, ja att dom inte var typ som för bärbara datorer. Fick en känsla av att dom var lägre än Apples men högre än McAlleys så det kanske är en kopromiss man kan leva med. håller med om att musen var både skön och snygg. Att slippa både musens och tangentbordets sladdar är en stor fördel om man som jag vill ha maximal estetik (?) framför iMacen. Jag är lite fundersam över att vinkeln för handlederna blir lägre men kanske blir man mindre trött i handlederna av detta.

1
Bevaka tråden