Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport vill inte ansluta efter vila!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

De senaste 3-4 dagarna, av 7 månader som jag använt min mini, så har airport börjat lägga sig efter att jag väcker den från vila. I vanliga fall kan jag surfa loss så fort den vaknar men nu hittar datorn varken internet eller routern (192.168.0.1) hur mycket jag än startar om airport. Jag har en D-Link router "DI-624+". Det funkar dock någon minut efter att jag startat om routern. Vet inte om detta har med routern eller mini att göra. Någon som vet?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-04-06 09:31

Kan vara grannar

Är problemet detsamma efter kallstart? Om det är det skulle problemet kunna vara grannar med sin router körandes på samma kanal som din router. Har själv haft detta problem, löste det med att ändra kanal på routern.
Skall köpa ödetorp...

På de nya Intel-Macarna så var ju lösningen att stänga av IPv6, men jag hade aldrig hört detta innan och jag antar att du har en G4 (?)
Kan vara värt ett test. Har du uppdaterat till 10.4.6?

Ska testa kallstarten. Mycket möjligt det där med samma kanal... det finns drygt 10 andra trådlösa nätverk i luften runt mig som kanske kan störa... ska prova det också.

Och jo, jag har en G4, nyuppdaterad. Har alltid funkat med IPv6...

Funkar fint efter byte av trådlös kanal!

1
Bevaka tråden