Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frontrowproblem på inte imac20"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-04 10:31

Jag har problem med uppspelningen av vissa xvid & avi filer, bilden syns men däremot ljudet hörs inte... i VLC funkar filmerna utan problem men jag vill ju köra dom i frontrow.... vad göra?
Är det någon som har någon lösning.....

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-04-04 10:40

Ja och Nej! Det beror ju på vilket ljudformat som dessa filmer använder, du behöver installera codecs för detta/dessa format. VLC har ett eget codec bibliotek inbyggt, men frontrow kör genom Quicktime och behöver då ha installerat egna. . Här finns en länksida med de codecs som finns att ladda hem, men möjligen så finns kanske den codec du behöver inte "än" därav mitt nej!:cool:

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2006-04-05 08:09

Tack för tipset, nu har jag lagt till codecarna, så nu funkar det utan problem.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-04-05 12:11

Varsågod.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 13:28

Jag tror inte att VLC har ett eget codec-bibliotek i sig.. eller ja. in på PC i alla fall.

för på PC har jag hört att de på något smart sätt spelar upp filmerna med directX på något speciellt sätt..

Men på Mac så kanske det är annorlunda, då inte directX finns.

men jag kanske har fel

  • Medlem
  • Oslo
  • 2006-04-05 22:41
Ursprungligen av martin.klasson:

Jag tror inte att VLC har ett eget codec-bibliotek i sig.. eller ja. in på PC i alla fall.

för på PC har jag hört att de på något smart sätt spelar upp filmerna med directX på något speciellt sätt..

Men på Mac så kanske det är annorlunda, då inte directX finns.

men jag kanske har fel

Ja i vissa saker använder VLC sig av DirectX på Windows som man kan se i deras lista men codecs är inbyggda i programmet både på Win, Mac & Linux.

1
Bevaka tråden