Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boot Camp och Windowsspel

Tråden skapades och har fått 87 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Någon som har testat spel via Boot Camp och Windows XP?

Posta gärna länkar och benchmarks här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-05 17:21

Har inte hunnit installera än. Dessutom har jag ett problem. Var hittar jag en sån där eh, hmm, urk, Fönster Expe installationsskiva? Jag måste väl bege mig till nån otäck vän som äger en sån.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 20:45
Ursprungligen av mratin:

Har inte hunnit installera än. Dessutom har jag ett problem. Var hittar jag en sån där eh, hmm, urk, Fönster Expe installationsskiva? Jag måste väl bege mig till nån otäck vän som äger en sån.

"Bukten" är nog en säker källa.

Ja, eller köpa en...

Testade nyss Need For Speed Most Wanted demo, och det gick okej, hade dock räknat med fler FPS. Jag misstänker att det är drivrutinen för grafiken som inte är helt optimerad. Den är för ATI Mobility Radeon, men iMacen har väl det vanliga Radeon-kortet. Versionsnumret är 8.24 och är från 03-02. Har 256 MB-kortet i min iMac.

Har just installerat XP, men jag har inga spel. Finns det några bra för gratis (laglig) nerladdning?

Ta hem någon Demo från www.fz.se.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-06 21:21

Jag gjorde ett eget WoW-test. Det blev nästan precis samma prestanda i både OSX och XP.

Ursprungligen av mratin:

Jag gjorde ett eget WoW-test. Det blev nästan precis samma prestanda i både OSX och XP.

Det förvånar mig.
Jag var inte superimponerad av spelet på en MacBook Pro 1,83 GHz med Mac OS X 10.4.6, 1,5 GB närminne och 128 MB videominne.
Visst, det gick grymt mycket bättre än vad jag sett på en Mac tidigare, men det borde gå bättre på Windows med samma hårdvara.

Kan tipsa om att en av säljarna på Machuset i Borås visade mig ett spel på sin MacBook och det såg riktigt snyggt ut... fast spel är inte min starka sida men om ni har vägarna förbi där så kan ni nog se själva.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-04-06 23:50

Tuncer Deniz på Inside Mac Games skriver så här på sin blogg.

Citat:

Playing PC games on an Intel Mac is incredibly impressive. I was able to install and play games like Battlefield 2, Half-Life 2, and The Elder Scrolls IV: Oblivion. Frame rates were excellent on all three games, even at higher resolutions with anti-aliasing turned on. Bottom line: wow.

Var tvungen att skaffa Need for Speed och det rullar nog på precis som det ska. Nu kan jag inte jämföra med hur det brukar se ut (jag är ingen gamer) men inte tror jag det går sämre på iMacen än på en likvärdig PC. Jag kör i 800x600 och så har jag dragit upp detaljnivån och anti-aliasing like extra.
Äntligen kan jag spela bilspel utan att behöva skaffa en Xbox! Vilken handkontroll ska man köpa?

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2006-04-08 01:47
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Äntligen kan jag spela bilspel utan att behöva skaffa en Xbox! Vilken handkontroll ska man köpa?

Köp hellre en ratt om det är bilspel du satsar på, helt klart värt det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-04-08 17:32
Senast redigerat 2006-04-08 18:09

Ett test med Doom 3 borde ju vara rätt vettigt, då ser man rätt tydligt om det flyter på bra eller inte, då det laggar på dem flesta G5 Macar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-07 11:31

Johan: Xbox360 kontrollen med sladd funkar väldigt bra i Windows, den känner av den utan problem.

De få "testar" som man hittar där ute talar mest bara om att de kört det och det spelet på en intel Mac. Jaha? Det väsentliga är ju hur det fungerar på en vis inställning och på vilken intel maskin det rör sig om, alltså inte bara iMac utan vilken iMac med vilken hårdvara pratar man om. En jämnförelse med en mini och en iMac skulle ju vara intressant då det skilljer en hel del på minins grafikkort och iMacarnas, skulle även vara ytterst intressant med en jämnförelse mellan 128 mb och 256 mb x1600 kort.

Har kört Half-Life 2 på en intel-iMac 20" nu. Native resolution (1680x1050). Funkar hur bra som helst. Intel-macarna är grymma spelmaskiner!

Har du 128 mb eller 256 mb kortet, vilka inställningar körde/kör du ungefär i HL2 förutom upplösningen?

GTA Vice City flyter på utmärkt på iMac 20 tum (256 MB) i upplösningen 1024x768.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 12:48

Vi testade Quake 3 på vår iMac Core Duo 2 GHz med exakt samma inställningar:
OS X: 419 fps
XP genom Boot Camp: 364 fps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 10:05

XP och Spel

Har någon här med en macbook pro eller kanske en imac lyckats få igång något spel när man har igång xp?

hur funkar det då
mvh
c

Denna tråd och "XP och Spel" är nu sammanslagna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 14:08

någon som testat och spelat battlefield?!?!?!

Är sugen på att kränga speldatorn och powerbooken nu om det är braa

Counter Strike 1.6 funkar RIKTIGT fint på en intel iMac 20" med 128 mb grafikminne och 512 mb ramminne... ska köra lite mera tester senare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-10 14:21

Tack Martin!!!

Du sabbade just min ekonomi!!!

skitsnällt

Hur går det med spel på en mac mini då?

Core duo proppen med intel chipset för grafiken, någon som testat denna maskin?

Skulle vilja se hur den står sig med iMac och MBP.

/Kebarb

Ursprungligen av Costas:

Tack Martin!!!

Du sabbade just min ekonomi!!!

skitsnällt

Doom 3 o Battlefield 2

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-16 17:01
Ursprungligen av GeeFourMan:

Jäkla bra av Apple !
Det sätter fart på försäljningar !

Nu planerar jag personalköp av Intel-Mac !

Bevaka tråden