Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard Revealed

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-04-04 23:36

Ja, troligt som fan du.... Ens läst inlägget?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 08:40
Ursprungligen av osx86:

2. During the Leopard install, you are given the option to create specific partitioning to accommodate M$ Vista and Linux. Reformatting your HD is not required. Depending on your processor and RAM, all OS’s can run simultaneously & independently. A (minimum) 150 GB HD is required (250 GB is recommended), and 2 GB RAM (minimum) should you wish to run more than one OS. Dual processors are required for optimum performance, though this may change in 10.5.1 or 10.5.2.

Inte så troligt att man inte kan köra den på några bärbara apple maskiner, luktar pctomte som skrivit ihop nåt själv. minimikravet på HD gör att det är omöjligt, jag skulle bli mäkta förvånad om detta kom från Apple.

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 09:35

Såg ut som mycket BS...

En del grejjer skulle ju va roligt dock.. typ Baka ihop Mail, iCal o adressboken vore inte helt fel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 11:54
Ursprungligen av Johan S:

En del grejjer skulle ju va roligt dock.. typ Baka ihop Mail, iCal o adressboken vore inte helt fel

får dom det att fungera är jag en given aspirant, ett riktigt "officepaket" skulle vara dunder.

/Tangen

Ursprungligen av Johan S:

En del grejjer skulle ju va roligt dock.. typ Baka ihop Mail, iCal o adressboken vore inte helt fel

Varför sjutton skulle man baka in iChat i en PIM? iSight är f.ö. en fysisk produkt, inte ett program som någon sa. Så att man kan använda Photo Booth för att skicka fjantiga bilder i svar på inbjudningar i iCal-delen?
Och att inte kunna ha ett iChat-fönster och ett mail öppet samtidigt låter lite korkat...

Mja.. Kanske inte "officepaket" jag är ute efter, men ett "kommunikationspaket" Och lägg till en bra serverfunktion för gemensamma kalendrar/adressböcker etc så vore de kanon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 12:16

Kan hålla med om att det vore väldigt väldigt bra, det som jag ytterligare vill ha är fortfarande ett office paket av den enkla anledningen att dom i pyttejuksutförande kostar 4500 pixdaler per licens om man är 6 pers eller fler, men inte tillräckligt för separat förhandling med pyttemjuk så blir det extremt dyrt - även om man får ett kompetent program.

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 12:29

Hmm, sant eller inte - skönt att få lite att spekulera kring.

En kille som är ADC-medlem och som inte ens vet att att WWDC inte hålls i juni i år utan två månader senare?

Jo, tjena...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 15:22

Hoppla, en av punkterna infriades i och med Boot Camp som släpptes idag! Nu kan man skapa en XP-partition UTAN att radera existerande partition och sen köra WinXP!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 15:23

hoppla hoppla, bra tycker jag. Det kommer att öka användare av Mac, man får bara hoppas att det kommer att öka osx användare

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 15:23

hoppla hoppla, bra tycker jag. Det kommer att öka användare av Mac, man får bara hoppas att det kommer att öka osx användare

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 15:26

Ja visst är det bra! Suveränt, trodde aldrig apple skulle anstränga sig för att göra det. Undrar resten av punkterna stämmer då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-05 15:29

Framför allt bra för alla som inte "kan" switcha på grund av applikationer byggda för Wintel

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-07 12:06

Ska bli kul och se hur mycket av detta snack som verkligen är sant. Enligt Macosrumors.com (har aldrig rätt jag vet) skulle ju Skivverktyg i Mac OS 10.4 innehålla både funktioner a Diskwarrior och on the fly partionering osv...

1
Bevaka tråden