Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar inte min iPod nano

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stör mig att 99mac o ipod.se inte har samma inloggning. frågar här istället.

Det är så att min Ipod Nano inte vill kopplas ihop med datorn, laddnings ikonen på börjar ladda på Ipoden men dan vill inte länkas till datorn så jag kommer åt den från datorn. På macen händer inte ett dugg och på PCn säger den att Ipoden är Okänd o där men inte kan kopplas samman..vad ska jag göra??

Jepp har gott igenom hela apple IPOD support på deras hemsida men lyckas inte lösa problemet. hm...

Ursprungligen av Niklas Brunberg:
Ursprungligen av JonasEk1:

Jepp har gott igenom hela apple IPOD support på deras hemsida men lyckas inte lösa problemet. hm...

Inklusive de länkarna jag gav dig? Symptomen är ju identiska med vad de sidorna beskriver.

Inklusive de länkarna du skicka. Ipoden är fullladdad. Datorn är kopplad till ström och har fullladdat batteri. Har testat två olika kablar, USB portarna fungerar felfritt med annan utrustning. Ipoden tar laddning men vill inte kommunicera.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Inklusive de länkarna jag gav dig? Symptomen är ju identiska med vad de sidorna beskriver.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-05 13:43
Ursprungligen av JonasEk1:

Stör mig att 99mac o ipod.se inte har samma inloggning. frågar här istället.

Det är så att min Ipod Nano inte vill kopplas ihop med datorn, laddnings ikonen på börjar ladda på Ipoden men dan vill inte länkas till datorn så jag kommer åt den från datorn. På macen händer inte ett dugg och på PCn säger den att Ipoden är Okänd o där men inte kan kopplas samman..vad ska jag göra??

Är den PC eller macformaterad? Pc antar jag edftersom du tycks använda den på både en PC och en Mac. Kan du i så fall återställa den på din PC?

Den är macformaterad...men i vilket fall så vill den int ekommunicera med datorn mer än att den tar laddning, så jag kan inte återställa den eftersom jag inte har någon åtkomst av den på datorn. Eller går de på något annat sätt?

Har både mac o pc men de är på macen jag använder ipoden, pcn nämde jag bara för att jag testade med att få den att funka där nu när den inte funkar.

Har testat på tre pc datorer och alla säger att USB enheten alltså Ipoden är Okänd. Alla tre datorerna ahr installerats med Ipod programvara men säger ändå att ipoden är okänd.

När jag plugga i sladden i Ipoden så innan brukade den ställa sig på Connecting eller vad de nu va..men nu är bara huvudmenyn framme hela tiden och ändras inte alls.

Ursprungligen av rhesus:

Är den PC eller macformaterad? Pc antar jag edftersom du tycks använda den på både en PC och en Mac. Kan du i så fall återställa den på din PC?

Redan testat alla dom kommandona......inget hjälper!

Konstigt bara att den laddar men inte vill kommunicera, kan de vara så att den har pajjat innuti och själva delen som sänder ut signal från ipoden till datorn är paj?

Hur fungerar de med garantier och så? Köpt från applestore men som vanligt har man ju inte fått en normalt kvitto...

Ursprungligen av Hagelin:
1
Bevaka tråden