Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro och Airtunes-strul

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-19 10:58

Nu har jag kört igång min MacBook Pro hemma... Men när jag spelar musik med AirTunes så drabbas jag av avbrott/tystnad vid oregelbundna intervall. Någon annan som drabbats av detta? (jodå alla programversioner på Airport, iTunes, etc. är up-to-date)

Dessutom har den ovanan att inte automatiskt logga på olika trådlösa nätverk när man startar maskinen, byter användare, eller efter att den sovit. Hmmm.... Kanske någon som har idéer här också.

Funkar väl ungefär som vilken anna Mac som helst annars... *s*

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 11:54

Jag har också problem med Airtunes. Det är som om sändningen till fjärrhögtalaren avbryts och då pausas iTunes. För att sedan få igång musiken i fjärrhögtalarna igen måste man starta datorhögtalarna och sen aktivera fjärrhögtalarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-08 11:39

Jobbigt!! Hoppas att detta löser sig.
Datorn är ju min stereo hemma...

  • Medlem
  • 2006-04-08 14:20

Finns problemet kvar efter senaste OS-uppdateringen (10.4.6)?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-08 18:35

Ja, problemet finns kvar efter uppdateringen! Vad kan det vara för fel. Är väldigt irriterande att behöva starta om fjärrhögtalarna i itunes var 5e minut!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-08 21:04

Hos mig är det bara problem med pauser...
Jag behöver inte starta om några högtalare.
Låter mysko!

inga probs här.. spelar musik hela tiden med Airtunes
Kör ni digitalt eller analogt ljud sett från adapter-stereon ??

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 12:25

Suck motif Såklart man har en sladd mellan adaptern och stereon, annars skulle vi väl inte ha problem med att airtunes slutade spala ibland.

Jag har upptäckt att det antagligen inte bara är airtunes som är problemet. När musiken dör så dör även internet. Jag sitter 2 meter från basstationen så det borde inte vara något problem.

Ursprungligen av awasell:

Suck motif Såklart man har en sladd mellan adaptern och stereon, annars skulle vi väl inte ha problem med att airtunes slutade spala ibland.

Jag har upptäckt att det antagligen inte bara är airtunes som är problemet. När musiken dör så dör även internet. Jag sitter 2 meter från basstationen så det borde inte vara något problem.

SUCK awasell :eek: :eek: :eek:

Det finns 2 alternativ att koppla skiten, analog sladd eller optiskt digitalt eller hur!!!
Läs innan så kanske du vet va du svarar på

Ursprungligen av awasell:

Suck motif Såklart man har en sladd mellan adaptern och stereon, annars skulle vi väl inte ha problem med att airtunes slutade spala ibland.

Jag har upptäckt att det antagligen inte bara är airtunes som är problemet. När musiken dör så dör även internet. Jag sitter 2 meter från basstationen så det borde inte vara något problem.

SUCK awasell :eek: :eek: :eek:

Det finns 2 alternativ att koppla skiten, analog sladd eller optiskt digitalt eller hur!!!
Läs innan så kanske du vet va du svarar på

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 15:16

Förlåt, vet inte riktigt vad jag läste Jag kopplar analogt men jag har svårt att tro att det är det som är problemet eftersom nätverket verkar dö och det är då airtunes dampar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 13:26

Jag får krupp! Fortfarande problem...

Nu har jag kört med sladd till stereon några månader... men tänkte att med alla uppdateringar av både system och iTunes så kanske pauserna hade slutat.

Men icke...!

Ser att det inte bara är ljudet som pausar, det är alltså uppspelningen i iTunes som pausar då och då... Väldigt irriterande.

Ingen annan som råkat ut för detta?

Jag har alltså en MacBook Pro, 2 GHz Intel, 1 GB DDR2 SDRAM, System 10.4.7, iTunes 6.05. Problement är när jag matar Stereon genom AirTunes och en Airport Express så drabbas musiken av oregelbundna pauser på 2 - 10 sekunder för att sedan fortsätta. Inga problem när jag kör via sladd till Stereon direkt från datorn.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2006-07-15 11:48
Ursprungligen av Lsthlm:

Ingen annan som råkat ut för detta?

Jag har alltså en MacBook Pro, 2 GHz Intel, 1 GB DDR2 SDRAM, System 10.4.7, iTunes 6.05. Problement är när jag matar Stereon genom AirTunes och en Airport Express så drabbas musiken av oregelbundna pauser på 2 - 10 sekunder för att sedan fortsätta. Inga problem när jag kör via sladd till Stereon direkt från datorn.

Hur ofta stannar musiken? Jag har lyssnat på kanske max 5 låtar i rad än så länge, men har inte märkt några problem. Jag har exakt samma konfiguration som du.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-14 21:21

Uppstår samma problem om du kopplar inn dig til Airport Express stationen med ethernet sladd?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-17 16:33

Hmmm... har inte provat med Ethernet... ska testa.
Felet är intermittent. Ibland kan 10 låtar funka felfritt... för att sedan börja hänga sig var 30:e sekund.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-17 16:53

Prova med att byta till 802.11b/g-kompatibel med Airports admin-verktyg.
Jag kör med det efersom jag har både en ny och en "gammal" Mac i samma nätverk. Båda kan spela med AirTunes utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-18 20:01

Konrad, du är en klok man!

Gjorde som du sa, men tvärt om... dvs. switchade från b/g till bara g.
Än så länge funkar det fint... *s*

1
Bevaka tråden