Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka filer från N70 till iBook via BT?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 15:24

Hur gör man? "Bläddra på enhet" funkar inte för mig, utan enbart skicka filer.. Jag har inte ngn kortläsare ännu. Det vore ju sjysst att kunna synka bilder osv.

väl din bild i telefonen och "skicka via Blåtand", självfallet måste du ha parkopplat dem först, men det är ju basic knowledge

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-02 18:09
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

självfallet måste du ha parkopplat dem först, men det är ju basic knowledge

Icke, du behöver inte ha parkopplat dom alls.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 15:59

Obviously.. tnx

  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 14:36

Men hur får jag "bläddra" att fungera? Alla filer man skickar iBook>N70 hamnar som ett meddelande i inkorgen, och det kan bli lite drygt att flytta filerna en i taget till minneskortet.. Jag har ett 512 mb minne.. Om man kunde se kortet på datorn så borde man kunna dra och släppa kataloger. Någon som har hittat usb-drivare till mac för n70 så att man kan använda kabeln?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-03 14:40

Jag tror inte det går, tror det har att göra med att Nokia inte har valt att låta sina telefoner vara en "Mass Storage" (på dom kommande nu ska dock detta vara åtgärdat). Det är därför inte kabeln fungerar. Mitt tips är att du köper en minneskortläsare, grymt mycket snabbare och smidigare än att köra via Bluetooth, och dom är rätt billiga också.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 14:43

Kom på att man kunde ställa in så att alla meddelande sparas på mmc, men jag skulle gärna vilja kunna bläddra via BT dock..

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-04-03 14:50

Är rädd att det inte är möjligt såvida du inte har en Windows-dator. Ska kolla på versiontracker....
Nope hittade ingenting jag tror kan fixa det, är nog en minnekortläsare som gäller i så fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 17:25

Aight.. tnx

1
Bevaka tråden