Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extraskärm till iBook utan spegling?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-02 15:58

Hej!

jag såg någonstans att dom hade kopplat in en till skärm i en mac så man kunde dra musen i mellan och lägga ruter i den andra skärmen. Går detta att göra med en ibook g4 och vilka program mm behöver man???

Ja, det går. Programmet man använder heter Screen Spanning Doctor, sök i forumet så hittar du det utan problem! Det du behöver mer är sladdar till skärmen samt adaptern som följde med datorn (mini-vga>vga).

Glöm inte att läsa om vad som kan hända! Garantin gäller inte i så fall.

Vet inte vad du menar med "ruter" men för att koppla en extra skärm till en dator som normalt inte stöder det så använder du Screen Spanning Doctor.

Edit: Här är man långsam.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vet inte vad du menar med "ruter" men för att koppla en extra skärm till en dator som normalt inte stöder det så använder du Screen Spanning Doctor.

Edit: Här är man långsam.

Han menar nog att dra över fönster (rutor) till den andra skärmen

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-02 16:24

exakt
tack så mycket för hjälpen det funkar
men om jag vill ha skärmen på vänster sida om datorn da ??? hur gör jag då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-02 16:29

Gå in i System Inställniningar, bildskärm och sedan arrangera. Där kan du flytta runt skärmarna som du vill ha dem.

När du klickar på en skärm blir den "rödmarkerad" (en ram) för att identifiera skärmen. Du kan även där flytta menyraden till den skärm du vill ska agera huvudskärm med menyrad. Kalibrera skärmarna färgmässigt kan även här vara en bra idé, om man jobbar med bilder eller stör sig på att skärmar diffar i färgnyanser.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-04-02 16:30

ok tack
upställning menar du väll

Installerade just SSD och det var inga som helst problem. Det enda jag kan säga är att Exposé går segt när grafikkorter ska rendera två skärmar samtidigt.

Ursprungligen av cable_guy6:

Installerade just SSD och det var inga som helst problem. Det enda jag kan säga är att Exposé går segt när grafikkorter ska rendera två skärmar samtidigt.

Det är helt normal.

1
Bevaka tråden