Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iWeb-alternativ för Windows?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaja, jag vet att det här är ett Mac-forum, men eftersom det finns så många smarta människor här så frågar jag ändå:

Jag har en vän som har ledsnat på att inte kunna uppdatera sin hemsida själv. Han har vare sig råd, tid eller lust att köpa/lära sig något avancerat, utan vill bara kunna göra en enkel hemsida som han kan ladda upp till sitt webbhotell.

Tyvärr kör han Windows och kan inte byta nu, och därför skulle jag vilja ge honom förslag på något i stil med iWeb, dvs något riktigt enkelt mall- / wizard-drivet program där han kan designa och underhålla sin hemsida utan att behöva knacka kod.

Så, vad finns det för program av den typen för Windows?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-02 08:37
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Jaja, jag vet att det här är ett Mac-forum, men eftersom det finns så många smarta människor här så frågar jag ändå:

Jag har en vän som har ledsnat på att inte kunna uppdatera sin hemsida själv. Han har vare sig råd, tid eller lust att köpa/lära sig något avancerat, utan vill bara kunna göra en enkel hemsida som han kan ladda upp till sitt webbhotell.

Tyvärr kör han Windows och kan inte byta nu, och därför skulle jag vilja ge honom förslag på något i stil med iWeb, dvs något riktigt enkelt mall- / wizard-drivet program där han kan designa och underhålla sin hemsida utan att behöva knacka kod.

Så, vad finns det för program av den typen för Windows?

Frontpage?

Vänligen, Ylan

Nja, frontpage är ju faktiskt lite mer av en "riktig" webeditor, även om det för all del finns mallar även där, men den bör vara ännu enklare, verkligne något i stil med iWeb

  • Oregistrerad
  • 2006-04-02 11:02

BlueVoda finns det ett gratisprogram som heter. Riktigt enkelt faktiskt.

BlueVoda ser lovande ut. Jag ska föra tipset vidare. Tackar mjukast.

1
Bevaka tråden