Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photo booth problem..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fram tills nu har min iMac core duo 17' fungerat alldeles perfekt. Men, idag när jag skulle leka lite med Photo booth började det strula. Först visades det bara grönt i kamerasökaren och sen när bilden kom så hackade den otroligt mycket. Har provat att starta om datorn men problemen kvarstår.
Är det någon som vet vad felet kan ligga och hur jag kan fixa det?
Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 20:51

Finns problemet i andra program som använder sig av iSight? Tex iMovie eller iChat?

Tydligen ska en reset av PRAM-minnet lösa det i de flesta fall. http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238

Ja.. Provade iMovie och det var samma problem där. Provade också att köra en reset av PRAM-minnet men det ville inte heller hjälpa.. what to do now?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-01 21:58

Vad är din skärm stäld på att visa? Tusentals eller millionstals färger? Om den står på tusentals så ställ den på miljoner färger.

Har du någon videokamera kopplad till datorn? Prova att koppla loss alla Firewire och USB tillbehör och stänga av och starta, inte bara starta om.

Sista tipset är att resetta SMU:n, dvs stänga av datorn och ta ur sladden i ca 1 min.

Alla tips jag har på mig just nu. Prova en i taget och skriv sedan vad som fungerade och inte fungerade.

De två första var till ingen hjälp, men tack ändå. Allt blev däremot bra igen efter att jag resettat SMU:n, skönt..
Tack för snabba svar!

1
Bevaka tråden