Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple hyllar Jimmy Carter

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag hittar du fd presidenten Jimmy Carter på Apples förstasida med texten "Think different" och ett grattis till Nobels fredspris.

http://www.apple.com/

[ 16 Oktober 2002, 10:04: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Det måste ju samtidigt vara en kick i skrevet på Bush från Apple eftersom Carter upprepade gånger har motsatt sig Bush krigspolitik.

Kanske inte en kick utan snarare en diskret kommentar.

Någon som vet om Steve Jobs står med på den lista av företagschefer som har protesterat mot Bush krigspolitik?

Min undran går till "Think different".. var inte den kampanjen nedlagd?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 11:42

Kampanjen är nere, konceptet försvinner aldrig

Ja frågan är om "Think different" är ett statement från Apple i det sammanhanget?
(Bush-administration-goin-nuts-make-war-let´s-nuke-em-all) R U with us?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 12:39

Det är Apple som hyllar USA:s gamle president, Apple på de godas sida, det är allt.

George Bush Jr till Saddam H: "Your face, your ass, what´s the difference?"

"I´m goin´ git medieval on yer asses."

[ 16 Oktober 2002, 12:42: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Medieval on yer.... ja, ja...

Tacka vet jag Aki Kaurismäki:

Aki Kaurismäki bojkottar filmfestivalen i New York - i sympati med den iranske regissören Abbas Kiarostami som vägrats visum till USA.

USA:s tuffare visumregler efter terrorattacken förra året gör att sökande kan få vänta över tre månader på besked. Kiarostami, som tidigare gästat USA sju gånger, fick nu inte närvara vid festivalens visning av hans film "Ten". Visum skulle han tidigast kunna få i december.
När så turen kom till Kaurismäki hoppade han av festivalen i solidaritet med Kiarostami. I stället för regissörens närvaro fick publiken till finländarens komedi "Mannen utan minne" i måndags ta del av ett mejl.
"Om internationellt kulturutbyte stoppas, vad finns kvar då? Utbyte av vapen?" skrev Kaurismäki och fortsatte: "Om USA:s nuvarande regering inte vill ha in en iranier har de nog ingen nytta av en finländare heller. Vi har inte ens någon olja."
Kaurismäki drog ned skratt bland festivalbesökarna när han i sitt e-brev lämnade en inbjudan till USA:s försvarsminister Donald Rumsfeld att besöka Finland:
"Vi skulle kunna ta en promenad i skogen och plocka svamp. Det kanske skulle lugna ner honom."

DN 2 okt. 2002

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-16 12:55

Vackert! Och jag hoppas det finns ett politiskt statement med i bilden! Hade Apple till exempel sagt grattis till Bush hade jag kanske övervägt att gå över till Amiga redan imorgon...

Bara en känsla jag har, men har inte Apple alltid känts mer demokraterna än republikanerna?

Själv har jag konstaterat att de amerikanska personer/band/skådespelare jag gillar alltid visat sig vara demokrater. Undantaget som bekräftar regeln är The Ramones, fast dom kan jag förlåta vad som helst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-16 13:06

Nu hänger jag inte med; Ramones! Skulle de vara republikaner!???

I wanna be sedated!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-16 13:16
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Andersson:
I wanna be sedated!

Ja, shit, va bra de är när jag tänker på det. Måste nog springa och sätta på lite Ramones här...Fast jag undrar vad detta har med Carter att göra?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Bara en känsla jag har, men har inte Apple alltid känts mer demokraterna än republikanerna?

Den känslan har jag haft också.

/G

Apple är ju New Age

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PJW:
Nu hänger jag inte med; Ramones! Skulle de vara republikaner!???

Johnny var/är uttalad republikan. Och det var väl uttalanden från honom samt att dom spelade en vägörenhetskonsert för att utrusta New Yorks poliser med skottsäkra västar (!) som gav dom ett rykte om att vara republikaner.

Det var det enda undantaget jag kunde komma på.

Hallå där! Låg ni och sov när vi trådade om detta här!?

  • Oregistrerad
  • 2002-10-16 18:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: HankPank:
Själv har jag konstaterat att de amerikanska personer/band/skådespelare jag gillar alltid visat sig vara demokrater. Undantaget som bekräftar regeln är The Ramones, fast dom kan jag förlåta vad som helst.

Jo men det var ju bara Johnny som var Republikan inte de andra...

Sorry läste inte hela tråden

[ 16 Oktober 2002, 18:41: Meddelandet ändrat av: Patrick ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 20:23

Steve Jobs lär ha fläskat iväg 250 miljoner dolares américanos till stöd för Al Gores valkampanj. Det är klart, det sänkte hans skatt, men ändå. Steve är inte en högerman.

[ 16 Oktober 2002, 20:35: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Tacka vet jag fredsälskaren Neville Chamberlain och hans "Fred i vår tid" han var helt ryggradslös!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 21:41

Chamberlain förstod sig aldrig på Hitler och Mussolini, men han hade inte så mycket att välja mellan. Storbritannien var inte rustat för krig 1938, men undantag för flottan.

Chamberlain försökte vinna krig, och han lyckades. RAF krossade Luftwaffe 1940. RAF pulvriserade de flesta större tyska städer.

England vann kriget men förlorade sitt imperium och sin ledande ställning i världen på kuppen.

Glöm inte att det var Chamberlain, inte Churchill, som förklarade krig mot Tyskland. Chamberlain var inte ryggradslös. Han agerade precis som den konservativa, förnuftiga, försiktiga politiker han var.

[ 16 Oktober 2002, 21:45: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Nu trodde ju förståss jag att politik var ett förbjudet ämne, men det kanske bara gäller svensk politik...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 22:45

Aj aj aj då! Jaha ja, jag får väl ta och skära av mig det andra lillfingret också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-16 22:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Aj aj aj då! Jaha ja, jag får väl ta och skära av mig det andra lillfingret också.

OK, nu kör vi:

  • Medlem
  • 2002-10-16 23:13

Eftersom alla verkar vara överens är det kanske OK med lite politik i alla fall.
Vi diskuterade det igår att Apple tyvärr tidigare har använt både Clinton och W som förebild i sina kampanjer.
Men en bild på Bush med texten "Think different" skulle väl ändå vara att betrakta som rätt grov satir.

Jag hyllar Jimmy genom att ha honom som avatar (tills jag hittar en bättre... Min .Mac avatar gick ner!). Min farsa sa också tydligen att Jimmy Carter var en väldigt bra president -- en av dom bästa USA har haft.

Bra av Apple att hylla dom som tänker på freden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-16 23:28

Ja, Carter försökte läka såren efter vietnamkriget, och han benådade vietnamdesertörerna.

[ 16 Oktober 2002, 23:37: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

1
Bevaka tråden