Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internpost på 99mac.com!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har uppdaterat internpost-funktionen efter att vi tagit bort offentliga epostadresser i vårt system. Nu kan du enkelt skicka internpost & blixtmeddelanden! Två bra alternativ till traditionell epost!

Du som besöker 99mac ofta kommer säkert uppskatta dom nya funktionerna.

- På vår forum-sammanfattning hittar du en ny menyfunktion kallad "Blixtmeddelande" där du kan skicka ett blixtmeddelande till en eller flera aktiva medlemmar samtidigt. Meddelandet "poppar upp" omedelbart på mottagarens skärm - den påminner lite om ICQ/iChat faktiskt. Du kan endast skicka blixtmeddelanden till medlemmar som just nu är inloggade på 99mac.com. Du kan inte skicka t ex klickbara länkar eller bilder i blixtmeddelanden. Använd denna funktion sparsamt!

- Under funktionen "logga ut" hittar du numera en snabbmeny med länk till din inbox, du kan dessutom se om du fått in nya meddelanden i din inbox. Internposten fungerar som traditionell epost - mottagaren måste titta i sin inbox för att läsa meddelandet.

- Du har en kompislista där du kan lägga medlemmar som du ofta skickar internpost till. Om du tittar på en medlemsprofil så kan du klicka på "lägg till min kompislista".

- Du har en döljlista där du kan lägga medlemmar som du absolut inte vill ha internpost ifrån.

Förhoppningsvis kommer blixtmeddelanden & internpost-systemet bli mer populärt och använt i fortsättningen & ett bra komplement till den traditionella eposten som vi inte längre kan erbjuda pga dessa "#¤"¤ spammare.

Kommentera dom nya funktionerna! Fungerar det?

[ 23 December 2002, 00:41: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-23 00:36

Det där med att man kan se om man har några meddelanden i inboxen är ju bra, "blixten" har jag inte testat än men det verkar som en kul idé

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-12-23 01:49

tuff sak, helt klart

Låter strålande.

Jag rekommenderar alla att skicka ett blixtmeddelande till sig själv. Det fungerar och ser lite kul ut!

Verkar funkar trots att jag har popup-blocking i Navigator aktiverat, vilket ju är bra.

Har testat och det fungerar mycket riktigt! Men i det meddelandet som du skickade ut nyligt, Martin, så kunde jag bara läsa de första raderna (i Chimera). Det kanske bara går att skriva en viss längd?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders T:
Verkar funkar trots att jag har popup-blocking i Navigator aktiverat, vilket ju är bra.

Popup-blockningen är till för att hindra öppnandet av nya webbläsarfönster, medan blixtmeddelanden sker genom javascript-dialogruta, så det är två olika saker.

Jag vill ha mer feedback!

Jag har problem med skriptmeddelanden. Får bara upp ett litet fönster, där det egentligen ska gå att scrolla, men det går inte. Antar att det är något knas i IE.

Som det är nu är det ju jäkligt frustrerande, man ser att man fått ett meddelande, men man kan inte läsa det. Bara klicka på OK, och så försvinner det.

Någon som vet vad detta beror på?

/M

ps. tills dessa att en lösning kommit fram har jag stängt av inkommande blixtmeddelanden.

1
Bevaka tråden