Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tabba i xcode & koda AS2 på mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-03-30 18:52

Hej igen!

Har sprungit på ett sjukt drygt problem som man säkert kan fixa lite lätt. Sitter nu och kodar php och as2 i xcode, orkar inte riktigt diskutera varför jag gör det i xcode...

Problemet är det att jag vill kunna markera en text och tabba in eller "tabba bort?" (shift+tab) den, precis som i alla andra editorer. Så som det är nu så markerar jag texten och trycker tab så raderas den. Det måste verkligen finnas en lösning för detta i xcode, och finns det inte det så är den ju inte värd att bli kallad för en editor.

Sen undrar jag vilka editorer folk använder för att koda ActionScript, tycker xcode fungerar ganska bra med ett ActionScript plugin som jag hittade. Har provat SEPY med, men tycker inte om den, känns som en beta (det är det kanske med)

MVH Blomman

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-30 19:12

Under Format "Shift Right", dock fungerar inte snabbkommandot i orginalutförande för mig :-(. Fattar inte varför inte tab fungerar.. Jag hoppas det var det du sökte.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-03-30 19:31

Hmm, samma för mig, funkar i menyn men inte kortkommandot.

Provade eclipse för en kort stund när jag provade as3, dock va det på en pc, ska dra hem och se om det är något drag i det.

Någon annan som har något förslag med tabbningen?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 19:40

Eclipse kan vara en anings seg ibland i o m Java. Men om du jobbar i php kan jag rekommendera Eclispe framför Xcode.

http://eclipse-plugins.2y.net/eclipse/plugin_details.jsp?id=106

Finns väldigt många plugins.

Jag letade innan efter en plugin för php och xcode. Finns det?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-03-30 21:39

Denna finns, den kostar dollars, och jag vet inte om den är kompatibel med xcode 2.2...

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26939&vid=208058

1
Bevaka tråden