Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varning för Crumpler.se?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 11:53

Jag har kollat in en site (www.crumpler.se) som förmodligen är en förtäckt "trash-site" för att dra skit över crumplers officiella sida: www.crumplerbags.com
Är det någon som vet något mer om detta?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-03-30 12:05

Jag har varit inne på den siten flera gånger och vad är det som skulle dra skit över Crumpler med den sidan?

Crumpler.se är väl Crumplers officiella svenska sida? Förstår inte vad du menar riktigt om att den försöker dra skit över väskorna. Var lite kul med The Smiths-referensen där i början i alla fall.

Eh... är apple.se en phishing-sajt då också?

För att vara en trash-site så levererar de förvånansvärt verkliga väskor...

Helt i linje...

Jag fattar vad du menar, sajten känns väldigt ful och osmaklig, helt i linje med väskorna, så den är nog riktigt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 13:45

Glöm heller inte att http://www.crumpler.com.au, som är deras 'riktiga' hemsida har ett snarlikt utseende...

Inget skitsnack här alltså.

Haha, det här är ju jätteroligt. Undrar vad Crumpler tycker om att deras kunder tror att deras webbplats är en "trash-site"...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 15:49

oerhört osmakligt.... Den som ligger på www.crumplerbags.com är ju klart mer seriös.
hmm, så ni tycker det är helt ok att lägga ut bilder på nakna människor och bröst i en webbshop som har seriös inriktning? Det tycker INTE jag.

Ursprungligen av hazze_karlsson:

oerhört osmakligt.... Den som ligger på www.crumplerbags.com är ju klart mer seriös.
hmm, så ni tycker det är helt ok att lägga ut bilder på nakna människor och bröst i en webbshop som har seriös inriktning? Det tycker INTE jag.

Crumpler är ju inte direkt seriöst. Det är ju deras grej att de är ganska knasiga.

Köp en Samsonite istället om du vill köpa från ett "vanligt" företag.

Vad får du upp för sida egentligen?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 16:02

Jag tycker att alla sidorna verkar grymt oseriösa. Testa att trycka på den röda knappen på www.crumplerbags.com t.ex.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-03 23:01
Ursprungligen av oscar89:

Jag tycker att alla sidorna verkar grymt oseriösa. Testa att trycka på den röda knappen på www.crumplerbags.com t.ex.

Haha! Den röda knappen var ju grymmast på hela sidan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-03-30 16:03

Hahaha, roligaste tråden idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 17:31

Jag tycker att deras sajt är rätt kul. Ful, men kul.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 18:22

Crumplers väskor är mycket ballare och bättre än Samsonites.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-03-30 19:01

Helt klart.

Precis, och för mig väger det tyngre än hur pass "seriös" ett företags hemsida är.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 20:29

ok, jag ger upp. Jag har för övrigt en Samsonite redan
Nån feminist får väl hjälpa mig i denna hopplösa kamp...men det kanske bara är killar som köper crumpler...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 11:02
Ursprungligen av hazze_karlsson:

ok, jag ger upp. Jag har för övrigt en Samsonite redan
Nån feminist får väl hjälpa mig i denna hopplösa kamp...men det kanske bara är killar som köper crumpler...

jag fattar ingenting. kan du förklara?

Ursprungligen av DaPhox:

jag fattar ingenting

Du är inte ensam

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-03-30 21:37

Ytterligare ett företag som just lyckats med sin marknadsföringsstrategi.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2006-03-30 22:10

När jag var i Ausralien för något år sedan och kikade på Crumplers väskor berättade säljaren att de fått dra in en katalog (Crumpler alltså) för att den var _för_ skruvad...
Tycker nog att väskorna är bättre än trycksakerna - har ingen ännu, men går och lurar på en ryggsäck så småningom.

Varför ligger den här diskussionen i "nyhetstips" på ett Mac-forum?

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Varför ligger den här diskussionen i "nyhetstips" på ett Mac-forum?

Med tanke på din titel borde du ju kunna åtgärda det

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-03-31 06:17

Aha.. det fanns en feministisk vinkling i kritiken. Inte konstigt att det blev långsökt.

Min mor älskar sitt oranga 14'' fodral från Crumpler och tycker att deras väskor är snygga om än aningens dyra. Så inte är det bara surfande nördar som köper Crumpler.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-31 20:18

Jag har en Crumpler till min PB, den ser likadan ut som när den var ny för två år sedan. jag använder den dagligen och mosar ner en massa annat jox i den också.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-31 22:50
Ursprungligen av Konrad:

Jag har en Crumpler till min PB, den ser likadan ut som när den var ny för två år sedan. jag använder den dagligen och mosar ner en massa annat jox i den också.

jäkla maskulinist!

1
Bevaka tråden