Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD rapar när den vaknar?!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

På sistone har jag märkt att disken ger ifrån sig ett rapande ljud då den går från viloläge till aktiv, dvs. när jag öppnar upp locket...

Brrr---Brirrr :rolleyes:

Sen rullar allt på som vanligt

Detta känns lite scary, med tanke på vad en HD innehåller (allt skit som snurrar etc), frågan är om någon upplevt samma sak, och i såna fall, vad gjorde ni för att fixa, alt. byta ut hd?

Jag har en PowerBook G4, 1GHz... Första gen. Alu tror jag...

Tacksam för stöd, tips, support av allt slag
/magnus

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 12:13

Har du kört en diskkontroll?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-29 12:13

Den är väl proppmätt av allt porrsurfande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-29 12:37

min Superdrive låter dock, kan det vara av alla DVD filmer man tittat på då?

/Tangen

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-03-29 23:52

Jag har precis en sån som magnus_nilsson har och den gronkar lite i combodriven varje gång som den vaknar.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-03-30 18:01
Ursprungligen av magnus_nilsson:

Hej!

På sistone har jag märkt att disken ger ifrån sig ett rapande ljud då den går från viloläge till aktiv, dvs. när jag öppnar upp locket...

Brrr---Brirrr :rolleyes:

Sen rullar allt på som vanligt

Detta känns lite scary, med tanke på vad en HD innehåller (allt skit som snurrar etc), frågan är om någon upplevt samma sak, och i såna fall, vad gjorde ni för att fixa, alt. byta ut hd?

Jag har en PowerBook G4, 1GHz... Första gen. Alu tror jag...

Tacksam för stöd, tips, support av allt slag
/magnus

Är du säker på att det är hårddisken?

För min PB knorrar när man väcker den från sömnläget, men det är combodriven som knorrar till.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-30 18:24

Den knorrar och rapar väl bara om man har en skiva i den? Så är det i alla fall på mina Macar. Fast rapar - det vete fan....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-30 19:15

Min låter alltid när jag öppnar locket, och jag skulle bli riktigt orolig om den var tyst. Det låter lite som "Hello there....welcome back"...
Sedan när allt är igång kommer det små trygga knorrande ljud som "I´m here...I´m here"

Nähä, nu har det slutat...

Tack för Era bidrag, helt plötsligt har det slutat, back to normality again...

Tror jag ska fundera på en backup session!

Over and out

//Men kanske bara ett sista ord, någon nämde något om porrsurfande, och då kom jag å tänka på de gamlas ordspråk, den som nämde't han klämde't...:p

1
Bevaka tråden