Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inbrottsskydd med iSight ?!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 15:53

Vet inte om jag skriver det i rätt diskussionsforum, men jag har följande funderingar kring användandet av iSightkameror...

Driver sedan några år ett litet företag och kommer inom en månad att flytta till en liten egen kontorslokal (äntligen! ) i mitt bostadsområde. Tänkte där bla. montera in ett lämpligt antal
webbkameror som jag låter ligga 'online' och lägga upp bilder på webben så att jag kan hålla koll
på vad som ev. händer (inte får hända) när jag är borta...

1. Fungerar det att använda iSightkameror till detta ?!
2. Hur kopplar man upp flera kameror till en egen webbsida ?!
3. Går det att integrera dessa med rörelsedetektorer och/eller larm kopplat till motsvarande ?!
4. Har någon rekommendationer på något annat likande system och egen erfarenhet att koppla
in detta ?!

Funderar Clavius

Visst går det.
Finns ett rätt bra program för ändamålet som uppfyller en del av dina önskemål, EvoCam. http://www.evological.com/evocam.html

Kostar inte så vansinnigt mycket, 25 USD.
Klarar flera kameror.
Inbyggd webbserver
Rörelsedetektor som kan trigga inspelning, ljud (larmsiren kanske), script (för att mejla, sms:a en varning till dig).

Har själv använt den för att jag ville se vad hunden gjorde när han var ensam hemma. Tyvärr vägrar han att uppehålla sig i arbetsrummet om ingen annan är där så jag har aldrig varit i bild.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 17:09

Clavius,

Här finner du några som till och med monterat en iSight i ett kamerahus för utomhusbruk.

Beskrivningar & länkar till leverantörer finner du på ovanstående länk...

Lycka till,

-Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-30 17:15

Lysande!
Här får man snabba svar...
Skall kika och fundera på utrustningen ni rekommenderar.

1
Bevaka tråden