Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express blinkar bara orange, jag får inte till Airtunes

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, alla glada -eller olyckliga- ägare av en MPB. Jag är inte bara en ny användare av denna -eminenta- dator... jag är dessutom en fatal nybörjare av Airport Express. Där fick ni! Handen på hjärtat; jag har en MBP2 och då tänkte jag att jag skulle styra min musik från datorn (itunes) till stereon. Bra tanke, kanske, men det gick inte riktigt som jagt tänkt. Jag kopplar min nya "AirPort Express" till stereon -med ett oroväckande litet glapp till den "röde" och "vite" i stereon. Sedan kopplar jag allt -via guiden- i AirPort. Den hittar min station (det kommer en massa siffror) och min MBP signalerar full styrka. Min lilla larviga -AirPot Express- dosa vid stereon blinkar orange hela tiden, dock.

Så... är det någon som har ett tips (förrutom att ställa datorn 5 cm brevid airporten, vilket jag har provat) vad jag eller Apple gör för fel. Jag har ju läst om att folk har problem med AirPort men inte att någon INTE har fått det att funka.

Fastochförsig; följande gäller; jag hör -extremt lågt- att jag -via stereon- streamar musik. Så jag har ju en viss kontakt till stereon. Jag tycker även att de röda och vita kontakterna kanske glappar men hoppas och tror på en "standard", för det är väl så att AirPort skiter väl i om själva stereon är inkopplad!? Den vill väl bara ha kontakt med sin egen enhet, oavsett vilken den är!?

SÅ: kontenan är; 1) jag är dum i huvudet (eller mindre smart). 2) Jag har inte hajjat AirTunes vilket kan föranleda till punkt 1. 3) Jag har fått en defekt AirTunes 3) Jag har fått en defekt MBP.