Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stäng locket utan vila på MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skaffade min MBP för någon vecka sedan och det mesta har varit otroligt enkelt att ställa in och installera, men det är en sak som jag fortfarande saknar och det är möjligheten att datorn fortfarande skall vara fullt igång när man stänger locket. Jag vill alltså inte att den skall gå i vila och stänga av musik och eventuella intenetanslutningar när man stänger locket, är detta möjligt att ordna? I så fall hur?

Dessa inställningar skall helst endast gälla när man kör med strömadapder.

Mvh
Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-28 08:50

Det går tydligen om man har extern mus+tangentbord inkopplat. Men har du kännt på metallraden ovanför funktionstangenterna (F1-F12). Den blir _galet_ varm. Det går inte att lägga fingret där eftersom det verkligen bränns (inte bara varmt, utan skållhett). Personligen skulle jag ställa mig rätt så tveksam till att blockera det stället där den mesta värmen kommer ut. Kan varken vara nyttigt för datorn eller skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-28 08:50

screendoctor fixar detta, men akta så den inte blir överhettad.

Ni har nog rätt, jag hade tänkt att stänga macbooken för att skärmen inte skulle bli dammig när jag har på den på natten, men jag har lagt märke till det varma området och det kanske kan skada skärmen, dessutom har jag datorn i mitt sovrum och fläktarna går väl tystare om den står öppen.

Mvh
Fredrik

1
Bevaka tråden