Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple siktar in sig på PC-användarna

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under en ny flik på Apples hemsida finns ett par riktigt coola reklamfilmer om pc-användare som gått över till Mac.

OBS! Lägg märke till musiken!

[ 11 Juni 2002, 15:47: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Medlem
  • 2002-06-10 18:24

Smart drag att låta någon annan säga sanningen. Förmodligen kan man inte bli stämd för att ljuga då. Lite töntig reklam tycker jag, fast den är ju bättre än den urmossiga iPod-reklamen med den dansande medelålders tönten. De verkar vara stenhårt inriktade på 40+. De har ju mest flis.

Såg precis ett inslag om detta på CNBC. Dom hade ett antal analytiker som alla tyckte det var en bra idé.
Så nämnde dom en annan sak också. Även om detta kanske bara påverkar Apples marknadsandel med 1 procentenhet + så skulle det innebära mycket för apples aktieägare/finansiärer. Så, även ekonomerna tycks gilla detta draget. Skall bli intressant att se nästa drag från apples sida.

Undrar föresten om svenska apple gör några egna reklaminstatser, eller kör man bara på amerikanskt tema med svensk text/tal?

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
OBS! Lägg märke till musiken!

Vad är det du tänker på?

Musiken är rätt fjollig tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-10 22:07

Jag saknade killen som i slutet sa: "My name is... and I´m a gamer."
Verkar helt och hållet inriktat på de "fossila" användarna.

Apple skriver en del om hur praktiskt det är med tvåknappsmöss med scrollhjul, eller varför inte ett ergonomiskt tangentbord. Men vart får vi tag i sådana utan windowstangenter? Inte från apple iaf.

Måtte tangentborden bli ergonomiska snart... Istället för att ge apple 700 spänn för ett vitt standardtangentbord, vars enda egenhet är genomskinligheten, så kan man köpa ett rejält tangenbord med handlovsstöd, snabbknappar och scrollhjul. för 4-500 spänn. Och för att slippa råttarm, en trackball... Skjut mig i foten, men jag har ett M$-tangentbord som kickar Pro-keyboard in i evigt mörker....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: grand_master:
Musiken är rätt fjollig tycker jag.

Så?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-11 02:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ktulu:
Jag saknade killen som i slutet sa: "My name is... and I´m a gamer."
Verkar helt och hållet inriktat på de "fossila" användarna.

Lugn, ... kommer i Nintendos switch-kampanj senare i höst

  • Oregistrerad
  • 2002-06-11 11:36

LOL

Kampanjen är helt rätt riktad. Undersökte lite här på kontoret. De flesta tror fortfarande att Mac och PC inte går att ha tillsammans. "Finns det Office till Mac också? Oj!" Och, ja, man kan komma åt Windows nätverk från Mac.

Upplysning är rätta vägen!

Ciryon

  • Medlem
  • 2002-06-11 13:19

Antingen är jag korkad, eller så ljuger Apple. Det jag pratar om är deras till synes mycket enkla överföring av kontakter. Jag använder Outlook och det fungerar verkligen inte som de beskriver. Någon?

Apple nya switch-reklam ifrågasätts mer och mer. Senast var det The Register so uttrycker sitt missnöje över vad de tycker är en felriktad reklam.

Så är Damon Wright vår nya Jar Jar Binks?

[ 17 Juni 2002, 23:50: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Apple har lagt upp två nya switch-filmer, David Carey och Juan Proano. Äntligen nämner de att man t ex kan köra Office och Lotus Notes på en Mac. En klar förbättring anser jag.

Men filmerna är lite förvirrande, först pratas det om hur båda drömde om en iMac, sedan berättar de att de köpte en iBook

Vad anser ni? Är de bättre än de "gamla" switch-filmerna?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-02 11:34
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:
Vad anser ni? Är de bättre än de "gamla" switch-filmerna?

Tycker de var ok. Dave Haxton är fortfarande favoriten! Vilket kroppsspråk!

  • Avstängd
  • 2002-07-02 16:07

Jag har köpt min sista PC... det är en sak som är säker, OS X har verkligen fått mig o ÄLSKA Mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-03 12:27

Om man har nya fräscha småbarn hemma och en digital stillbildskamera eller DV-kamera måste det vara helt fantastiskt att ha en ny fräsch Mac! Jag kan över huvudtaget inte tänka mig att köpa en pc för det ändamålet. För mig är Windows bara lämpat för tråkigt kontorsarbete: Word, Excel och Powerpoint.

1
Bevaka tråden