Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EPG:n i EyeTV

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-23 13:29

Är det någon som lyckats få igång EPG:n i nya EyeTV 2? Vad jag förstått ska det numera fungera även i Sverige, eller?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 10:22

Nej, men tvtv-UK har även de svenska kanalerna, så jag använder mig av den istället.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-03-24 21:55

Häftigt, det visste jag inte. Måste man betala för den tjänsten?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 23:11

Nej, inte om man registrerar sig via EyeTV.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 09:43

Var gör man detta hos Elgato?
Har letat runt på deras sida men kan inte hitta nåon info om detta.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 10:06
  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 10:13

Provade detta men jag kmmer inte till någon sida där jag ska regga mig.
Kör senaste uppdatering från Elgato 2.1

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 10:20

Jag har inte tillgång till min EyeTV just nu, men jag tror att man måste ange att man har engelska kanaler när man kör wizarden. Detta kan man i efterhand ändra till svenska i inställningarna.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-25 10:28

Först vara jag inne på tvtv hemsida och reggade mig där och la till de kanaler som jag vill använda och ändrade sedan i programguiden och från "unknown" till tvtv och nu funkar detta perfekt.

Så man måste inte ha internet i ett senare skede eller?! Jag tänkte flytta ut min dator på landet där det inte finns internet. Måste jag då regga mig för tvtv innan?! och sedan tänkte jag inhandla miglia eller eyetv, vilken är bästigast?!

Senast redigerat 2006-03-28 18:47

Du måste ha uppkoppling för att kunna *uppdatera* programlistan, men annars går det nog bra. EyeTV är programvaran som följer med Miglia TVMini.

jag läste nånstans att eyetv även har en hårdvarudel som heter detsamma och då undrar jag vilken är bästa inköp?!

Sorry, du har helt rätt, Elgatos hårdvara heter också EyeTV, med modellnummer efter. Lite förvirrande att EyeTV 2 är mjukvara och EyeTV 200 är hårdvara... Jag har en EyeTV 200 också, här hemma, och den fungerar bra den med. Till den går det även att ansluta olika videokällor medan Miglia bara tar emot tv-signal. EyeTV är också dubbelt så dyr som Miglian. Vad som är bäst för dig kan bara du avgöra. Jag själv tycker bäst om Miglian just nu.

danke

1
Bevaka tråden