Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eudora hittar sällan Home.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Använder Eudora 6.2.3 och trivs med programmet. Dock har det under en längre tid haft svårigheter av och till att hämta min pop mail från home.se. Ger felkod:
Error while checking mail from dominant
Server not responding. 706; Lost connection to the server (37:418)
Jag har trott att det var homeservern som strulade (vilket den gör tätt som oftast - och då går det inte att logga in och läsa via webmailen heller) men nu testade jag och fann att Mail kunde hämta alla mail som fanns på servern utan vidare medan Eudora fortfarande ger felkod.

Enligt felsökning i Eudora skall man tillslut testa att se om man kan ansluta till servern via port 110 via terminalen vilket ger:"
telnet pop.home.se 110
Trying 212.78.199.27...
telnet: connect to address 212.78.199.27: Connection refused
Trying 212.78.199.28...
Connected to pop.home.se.
Escape character is '^]'.
+OK home.se NetMail POP3 Agent $Revision: 3.11.1.6 $

Här blir man först nekad men sedan byter den nummer och då går det- Är det detta som är problemet för Eudora?? Någon som har tips om hur jag kan få Eudora att sköta sig och inte tro att server inte finns där när den faktiskt gör det!

Hej

Det är home som är kassa, jag har samma problem med mail. Det är en riktigt dålig uptime på deras servrar, så använd den inte till några viktiga mail.

Men den är ju gratis...

/Martin

  • Oregistrerad
  • 2006-03-28 12:33

samma problem med "mail". Alltså är det home's problem, alltid varit...

Detta har varit uppe här tidigare - Home fungerar ej lika bra som under de första åren.
Tips - byt adress!
Jag har helt övergått till mac.se, det fungerar utmärkt!

DNS load balancing

Jag fipplade runt lite med inställnngarna i Eudora och när jag kryssade i
DNS load balancing
då gick det helt plötsligt galant. Denna inställning gör att eudora tar slumpvis IP adress om servern har flera och inte slaviskt bara den första. Kan det vara så att den linnan är "för upptagen" och att det däför inte går? Nu fungerar Eudora klockrent när web home fungerar iallafall!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-28 19:28
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jag har helt övergått till mac.se, det fungerar utmärkt!

är den gratis?

Ursprungligen av DaPhox:

är den gratis?

nästan
surfa hit www.mac.se

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 13:01

lite skillnad på 450:- & noll. Tjänsten får gärna fortsätta strula för mig...

Ursprungligen av DaPhox:

lite skillnad på 450:- & noll. Tjänsten får gärna fortsätta strula för mig...

Ok, du har rätt. 450:-är 450:- mer än gratis. Men beaktat den suveräna e-adressen, fungerande mailservrar, bra support, 500 MB internetdisk samt indirekt support till 99mac.se - så tycker jag det är billigt! Nästan gratis helt enkelt!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-29 13:56

sant.

inget jag har nåt behov av dock. Tyvärr (?)...

1
Bevaka tråden