Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac @ MacLan 2002

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacNytt och MacSpel arrangerar MacLan2002 i helgen 30/8 - 1/9 2002 och vi var på plats för att se vad som pågick. Platsen är Parkhemsskolan i Tullinge, gänget finns i skolans matsal.

Patric Malm är huvudansvarig och stod i kassan när vi kom till platsen. Han berättade att man hade fler än 60 betalade á 150 kr vilket kan ses som ett självkostnadspris för lokal, internetförbindelse och allt annat som krävs för att kunna få det hela att fungera. Det är varmt - minst 30 grader - och myllrande aktivitet framför alla datorer. Nästan alla har tagit med sin egen dator (ibland två) ifrån platser runt om i landet, bildskärm gick att hyra på plats. Fem deltagare har valt att hyra sin dator över helgen för att kunna deltaga.

"Mycket lyckat" säger Patric Malm även om det har varit några småproblem med låsta proppskåp och lite otillförlitlig internetförbindelse. I lokalen finns 10/100 nätverk och Airport så att alla kan nå varandra. Det finns planer på att upprepa arrangemanget med jämna mellanrum, "men inte oftare än en gång i kvartalet" som Patric berättade.

Jag gick runt och tittade på bildskärmarna och det var mycket spelande, Quake 3, Unreal Tournament, Warcraft 3 och Soldier of Fortune 2 dominerade definitivt. Ett visst utbyte av megabyte pågick enligt ryktet då det fanns ett par hotline servrar aktiva i nätverket - men detta är inte bekräftat.

Som slutsats kan jag säga att det var kul att se så många Macanvändare samlade och hoppas att hela gänget får en trevlig natt - MacLan 2002 fortsätter nämligen hela natten och avslutas imorgon eftermiddag!

Läs mer och titta på bilderna i vårt bildreportage:
http://99mac.com/pics/maclan2002_web/

Haha! Trevligt reportage Martin! Kalaskul

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-31 23:37

Håller med! Trots en liten pik till mig

Bra kort, bra text.. kul evenemang! Detta gör vi lätt om.. kanske på flera platser samtidigt nästa gång?
Hänger ni med?

Fint litet rapportage. Kanske blir Dreamhack nästa gång?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-09-01 04:13

jag var sååååå sugen på att fara dit, men jag hade lite svårt att få ihop kosing till flyget ner....hatar att leva på studiebidrag!

nästa gång får fasen mina föräldar sponsra!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 10:38

Ericson om jag får be

1
Bevaka tråden