Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Tiger på iMac DV 400

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-27 20:14

Hej,

systemkraven för Mac OS X Tiger är:

minst 256MB fysiskt RAM
G3-processor
3GB hårddisk

Jag har en iMac DV 400 med 400 MHz, 384MB RAM + 990 virtuellt, slot-in cd och 10GB hårddisk.
Jag har Mac OS 9.2.2 nu.

Går det bra att köra OS X Tiger på denna datorn?

Japp, det går bra.

  • Medlem
  • 2006-03-27 21:28

Glöm inte att uppdatera firmware först innan du installerar OS X. Det ska göras i OS 9. Gör du inte det så kommer din iMac att gå sönder. Sök här eller direkt hos Apple för länkar till aktuell firmware.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-03-27 22:32

Tack så mycket, jag har redan den senaste uppdateringen. Jag har redan uppdaterat så långt det går.

Kan man i efterhand plocka bort nåt processorkrävande ur systemet, som man inte har användning för - så att datorn inte går på knäna titt som tätt.

Jag ställde in en gammal imac dv till min nioåriga dotter för lite surfande på barnsidor, samt mailande.

Ursprungligen av Jakob Sollerman:

Kan man i efterhand plocka bort nåt processorkrävande ur systemet, som man inte har användning för - så att datorn inte går på knäna titt som tätt.

Jag ställde in en gammal imac dv till min nioåriga dotter för lite surfande på barnsidor, samt mailande.

Det du kan plocka bort är nog mest för utrymmesbesparingar (t.ex språk, skrivardrivrutiner m.m.).

Kan inte komma på något processorkrävande som går att ta bort.

Hur mycket minne har datorn? Vilket operativsystem kör den?

1
Bevaka tråden