Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stor skillnad på PM Quicksilver & Mirrored Drive Doors?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 22:16

Funderar på att köpa en beg. Quicksilver 800 Mhz. Är skillnaden stor på den och t.ex Mirrored Drive Doors?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 09:02

Tja, Quicksilver vs Mirrored Drive Doors:

QS: 733Mhz till Dual 1.0 Ghz, GeForce 2MX 64MB kort, 2 IDE platser

MDD: Dual 867 -> 1.42Ghz, tror alla hade Dual Head kort, 4 IDE platser.

Den senare är klart bättre men jag tror den plågades av flera saker också. Bl.a. buggiga CPU:er och extremt högljudda chassin.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 09:04

Vad gäller pris….Well, det har nog mer att göra på vad du hittar för burk. Många tusen är en MDD inte värd idag.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-27 10:00

tänkte om det var stor skillnad för att mdd har ddr ram å snabbare ram hastighet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 11:56

Ganska marginell. G4-processorn har ändå inte stöd för äkta DDR. Minnet kan dock vara billigare till dessa modeller.

Datorerna "totalt sätt" är givetvis bättre med fler platser för diskar osv. Klara du av ljudnivån och hittar en stabil MDD-maskin, go for it.

Varför detta intresse för en G4?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-27 12:02

okej... jag har köpt en cinema display å den funkar ju inte till min ibook så därför.

Har en till fråga, funkar ett radeon 9800 all in wonder som jag köpt till en pc för länge sen i en powermac?

  • Medlem
  • 2006-03-28 17:22

Varför skulle inte cinema displayen funka till din ibook? Finns ju adapters och programmet screen spanning doctor om du vill undvika spegling....

Ursprungligen av Cricca:

okej... jag har köpt en cinema display å den funkar ju inte till min ibook så därför.

Har en till fråga, funkar ett radeon 9800 all in wonder som jag köpt till en pc för länge sen i en powermac?

PC-grafik funkar inte, om det inte är ett hybridkort. Sen brukar Radeon 9800 kräva AGP 8x, som G4 inte har.

För nedtystning, kolla in min site: http://my.mac.se/marcus/mdd

Funkar med en adapter för typ ett par tusen. Just för att iBooken bara har VGA.

1
Bevaka tråden