Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB G4 867Mhz eller MBP 2.0

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Vad hade ni valt att göra om ni skulle jobba med Adobe CS-paketet och Dreamweaver från nu och fram till slutet av augusti. Endast svar från folk som har testat CS med Rosetta tack.

Lånad flickvännens Powerbook G4 867Mhz med 640mb RAM och standard-HD.

Köpt en Mac Book Pro 2Ghz med 2Gb RAM och 7200rpm-HDn och kört programmen under Rosetta.

  • Medlem
  • 2006-03-26 22:26

Om ekonomin inte spelar nån roll hade jag alla gånger satsat på MacBook. Jag har bara testat InDesign 3 (CS1) på en Intel-mac, men min kollega (pressfotograf) har PS9 (CS2) på sin MacBook och han tycker att det är hugget som stucket mot hans gamla 1,5 GHz PB. SJälv tyckte jag att det rullade fint den lilla stund jag testade ID.

Jag bytte upp mig från min pc förra veckan till en MBP 2 Ghz 1GB Ram och tycker att det rullar på bra om man kör ps parallellt med firefox (ej universal) och lite småprogram men om man kör igång bridge, lightroom och lite annat smått och gått går det lite långsammare, jag tror det är ram-minnet som är problemet för mig eftersom det knappt är något ledigt när man kör flera PPC-program samtidigt och den skriver till hårddisken och ger badbollar när man skall byta från t ex från ps till indesign. Men det går snabbare än på min gamla pc (bärbar centrino 1,5Ghz, 1GB Ram) pc iaf och om man vill spara ram kan man köra safari eller någon firefox-alpha för intel.

//Fredrik

Ekonomin spelar ingen roll (bara hastigheten på CS-programmen) och jag kommer att behöva en bärbar inom kort. Då blir det till att beställa en MBP. Tack för svaren!

1
Bevaka tråden