Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ej att PB skall somna när jag stänger locket

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 15:35

Finns det något sätt att förhindra att sleepmode aktiveras när man stänger locket på sin PB? Jag vill kunna ha datorn i värkan och lyssna på musik när jag reser etc, det jobbiga är att man man måste ha skärmen uppfälld för att detta skall fungera. Går det att stänga av?

SSD (Screen Spanning Doctor) kan ordna det vad jag vet.

Tänk även på det vanliga i det här sammanhanget, datorn kan bli grymt varm. Dessutom så låter det inte som att det är så bra för hårddisken att vara igång när man går omkring med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-26 16:10

Jag som föregående talare rekommenderar inte detta. Köp en iPod eller dylikt. Bra mkt bättre och billigare.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 20:03

Det kan nog stämma, vist av Er! Vilken tur att jag har en ipod också...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-26 21:37

Äsch om det blir nåt strul går det väl på garantin? Är väl meningen att man ska kunna t.ex. använda datorn med extern skärm samtidigt som den är ihopfälld.

PowerBook ska klara att köras i stängt läge. I alla fall om luftintaget och luftutblåset har fritt utrymme. Helst ska det även finnas luft runt datorn. Jag skulle inte köra en vanlig dator oavsett tillverkare i t ex en väska eller ryggsäck.

iBook däremot är byggd på ett annat sätt och kan ta skada om den körs i hopfällt läge. iBook låter nämligen värmen leta sig ut genom tangentbordet. PowerBook löser det på annat sätt.

1
Bevaka tråden