Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

föra över musik via BT mellan Qtek 8310 - Ibook G4?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 14:29

Hej!

Fick en Qtek 8310 i present av min sambo. Har suttit och lekt lite med den och den hittar min iBook G4 via BT, jag kan surfa på mitt wlan via luren men jag får inte igång Msn på den och jag kan inte föra över mp3 till luren från datorn via BT för den säger: "Enheten har inte de nödvändiga tjänsterna.". Vad menas med detta? Vad för tjänster är det min iBook vill att den ska ha? Hur får jag tag i dessa tjänster? Hur bär jag mig åt för att lägga in bilder och musik i telefonen och föra över samma från telefon till dator? Går detta att göra via BT? Hur isåfall? Kan jag använda usb-kabeln som medföljde telefonen? Finns det något program som stödjer telefon/usbkabeln? För jag antar att den skivan som medföljde enbart är avsedd för pc?

Går det inte att överföra det som en vanlig fil?

knepigt annars...

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 18:47

För att du ska kunna nyttja din Qtek8310 till Macen så måste du använda en tredjeparts programvara.
Det finns en programvara som heter missingsync. (www.markspace.com)
Tyvärr så har de ännu inte släppt någon uppdatering ännu som funkar mot WM5.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 19:55
Ursprungligen av heiko:

För att du ska kunna nyttja din Qtek8310 till Macen så måste du använda en tredjeparts programvara.
Det finns en programvara som heter missingsync. (www.markspace.com)
Tyvärr så har de ännu inte släppt någon uppdatering ännu som funkar mot WM5.

finns det inget som är gratis?

Men en vanlig filöverföring över bluetooth borde väl funka ändå? Följer inte protokollen nån form utav standard?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-19 21:01

Tyvärr inte...
Jag har försökt ett antal gånger men får inte till detta.
Däremot fungerar de mycket bra med en Qtek 8010 eller 8020 (har det äldre operativet) med missingsync.

Jag har även provat med Sallings programvara men får inte heller detta att funka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-26 00:29
Ursprungligen av heiko:

Tyvärr inte...
Jag har försökt ett antal gånger men får inte till detta.
Däremot fungerar de mycket bra med en Qtek 8010 eller 8020 (har det äldre operativet) med missingsync.

Jag har även provat med Sallings programvara men får inte heller detta att funka.

För att få blåtanden att fungera måste man gå in i inställningar under överför trådlöst. Kryssa i rutan med ta emot inkommande trådlösa överföringar.
Då fungerar det.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 22:10

Jag har en Qtek 8310 och inte är de anpassade ett dugg för oss mac-användare. ActiveSync 4.1 funkar inte ens i VPC 7 (någon som fått den att funka i VPC?). Och MissingSync verkar dröja och dröja... När det gäller musik har jag köpt en kortläsare för 150 spänn så den saken är biff. Bara att dra mp3:orna in på miniSD-kortet, stoppa tillbaka det i luren och rocka loss. Du kan använda kortläsaren till bilder osv också of course...Att hålla på och beama över tunga filer tar tid, men visst , det går, precis som beskrivet ovan. Qtek är för övrigt väldigt oartiga när man ringer dem och frågar saker och ting. "Mac, nä du, det finns det ingen som kan här" . Hyfsad telefon dock. Synd bara att det inte finns någon sync för mac ännu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-11 23:03
Ursprungligen av EvilErik:

Jag har en Qtek 8310 och inte är de anpassade ett dugg för oss mac-användare. ActiveSync 4.1 funkar inte ens i VPC 7 (någon som fått den att funka i VPC?). Och MissingSync verkar dröja och dröja... När det gäller musik har jag köpt en kortläsare för 150 spänn så den saken är biff. Bara att dra mp3:orna in på miniSD-kortet, stoppa tillbaka det i luren och rocka loss. Du kan använda kortläsaren till bilder osv också of course...Att hålla på och beama över tunga filer tar tid, men visst , det går, precis som beskrivet ovan. Qtek är för övrigt väldigt oartiga när man ringer dem och frågar saker och ting. "Mac, nä du, det finns det ingen som kan här" . Hyfsad telefon dock. Synd bara att det inte finns någon sync för mac ännu.

MissingSync finns nu i alphaversion för VM5. Kolla hemsidan. Sen att Qtek är dåliga på support överhuvudtaget är en annan sak........;)

1
Bevaka tråden