Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia 6280 tema

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nokias grundtema på 6280n är ju gräsligt - någon som har tips på nåt snyggare/cleanare tema alt. om det finns nån temaeditor för denna modell till OS X (eller i värsta fall Win)?

Undrar även om det finns något sätt att synka kalendern, funkar det med Phonedirector t ex?

Här har du ett snyggt tema till 6280 http://www.danschwartz.org/phone.html

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 20:42
Ursprungligen av jarting:

Här har du ett snyggt tema till 6280 http://www.danschwartz.org/phone.html

Tjuuusigt! Mkt bra! Tack!

Har en fråga... hur lägger jag in filer på mitt minneskort? jag har provat med den medföljande sladden och haft telefonen i lagrings-inställningen.
Jag får bara läsa från kortet inte ändra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-25 13:05
Ursprungligen av Kristoffer N:

Har en fråga... hur lägger jag in filer på mitt minneskort? jag har provat med den medföljande sladden och haft telefonen i lagrings-inställningen.
Jag får bara läsa från kortet inte ändra.

Har du kollat att ditt kort inte är skrivskyddat? Sitter en låsspärr på kortet.

gör det?...inte vad jag kan se.
Det är ett Mini SD..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-26 08:36
Ursprungligen av Kristoffer N:

gör det?...inte vad jag kan se.
Det är ett Mini SD..

Sorry! Det sitter ingen spärr på miniSD korten. Som jag har fattat det fungerar inte USB överföringen till 6280. Jag har löst det med en kortläsare....

Av någon anledning så sparar min 6280 temat som en .txt-fil, och det fungerar således inte. Någon som har koll på vad det kan tänkas bero på?

Det är en synd att bumpa trådar, jag vet, men då jag inte lyckas få bukt på problemet gör jag det ändå, och sätter allt mitt hopp till Er, kära 99Macare!

(Det är f.ö. en 6280 med 3-abonnemang, om nu det kan vara till någon hjälp..)

konstigt. funkade alldeles utmärkt för mig. förde över med BT till mobilen och den sparades som .nth. har tyvärr ingen lösning på ditt problem mer än att det funkade bra för mig att bara föra över den till luren.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 16:06

se till att macen o telefonen har hittat varann via bluetooth, sen är det bara att markera filen du vill föra över. välj skicka via bluetooth (shift äpple B) från findermenyn. om du har flera enheter (typ tangentbord och pda osv kan du få gå in i bluetoothprogrammet som öppnas och markera att det är telefonen du vill skicka till.
funkar hur bra som helst.

det man däremot inte kan göra är att koppla i sladden och sedan öppna enheten som dyker upp och lägga in filer den vägen. den är då "låst" för endast läsning.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-18 16:11

förresten, jag skulle gärna hitta fler teman. jag tycker inte jag hittat många alls och de få jag hittat är bedrövligt fula. ett av dem i telefonen - "red" är helt ok, men problemet är att de flesta temana (utan standard då.. som är skitfult) är jättedåliga att använda när man skriver sms. Som någon kanske märkt har vissa teman vit bakgrund för markerade objekt och detta är inte bra när man är inne t.ex för att välja en symbol eller smiley. då är både markören och bakgrunden vit och man ser inte var man är! helt opraktiskt..
så om nån har tips på både snygga och funktionella teman.... tipsa gärna!

jag hade gärna också velat att en bild i större format visades när kontakter med bild ringer. nu visas bara en fjuttig minibild. nån som vet?

jo och en grej till kan man ställa in så att sms-förteckningen visas på annat sätt än :
Namn Namn
Hej.. jag ....bla bla

? Jag skulle vilja ha t.ex namn och bild eller endast namn, inte delar av meddelandet.

tack i förväg!

1
Bevaka tråden